Intelekto esmę ir struktūrą psichologai aiškina įvairiai. Svarbiausia yra tai, kad intelektas – sėkmingo mokymosi ir kūrybinės veiklos sąlyga. Pirmuoju atveju intelektas įgalina lengvai prisitaikyti prie naujų reikalavimų, padeda spręsti eilinius uždavinius, adaptyviai veikti ir elgtis. Skiriamas teorinis, praktinis ir socialinis ( sugebėjimas gyventi tarp žmonių ) intelektas. Be to, intelektas pasireiškia sugebėjimu perdirbti turimą patirtį, spręsti naujus, originalius teorinius, praktinius, socialinius uždavinius, įžvelgti tikrovės veiksnių ryšius, dėsnius ir dėsningumus. Tai – kūrybinė intelekto funkcija.
Intelektas – sugebėjimų visuma, sąlygojanti asmenybės mąstymo kokybę; tai daugeliui žinomas ir girdėtas žodis, tačiau ne kiekvienas supranta jo reikšmę, iš kur jis atsiranda ir kaip vystosi, nuo ko priklauso jo lygis.
Žymus šveicarų biologas, filosofas, asmenybės raidos psichologas Jeanas Piaget (1896 – 1980 ) tyrė pažinimo prigimtį ir mėgino nustatyti jo ribas. Be to, šis mokslininkas atliko nuodugnius vaikų stebėjimus, kurie turėjo didelės įtakos ankstyvosios vaikystės tyrimams, mokymo planų sudarymui ir mokymo metodikai.
J.Piaget (1923 – 1932), tyrinėdamas mąstymą, nustatė, kad pagal tai, kaip vaikas mąsto, apie ką labiausiai galvoja spręsdamas uždavinį, kokias sprendimo klaidas daro, kaip mėgina paaiškinti kokį nors reiškinį, išryškėja kokybiškai skirtingos stadijos. Kiekvienas vaikas, neatsižvelgiant į kultūros ir mokymo patirtį, išgyvena tas pačias stadijas. Negalima pasiekti aukštesniosios, kol neišgyveni žemesniosios. Kiekvieną stadiją kontroliuoja brendimas, nepriklausantis nuo patirties. Jeanas Piaget atlikti eksperimentai ir stebėjimai parodė, jog vaikas tam tikroje stadijoje galvoja tam tikru būdu, kol nesubręsta kitai stadijai. Po to, tomis pat situacijomis jis pradeda mąstyti jau kitaip.
Vaikai galvoja kitaip negu suaugę. Anot Piaget, vaikas negali nepasiekęs tam tikros brandos priimti naujos patirties. Jis manė, kad vaikas ne imituoja ar kopijuoja tai, ką mato išorėje, bet pats perdirba savo santykį su aplinka, į kurią nukreipia dėmesį.
Piaget nuomone, yra keturios pagrindinės intelekto vystimosi stadijos : sensomotorinė, priešoperacinė (kurią jis dar skirstė į priešoperacinė ir intuicijos), konkrečių operacijų ir formalių operacijų. Jis nurodo kiekvienos stadijos apytikrį...
Šį darbą sudaro 2591 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!