Temos auktualumas. Atkūrus nepriklausomą Lietuvos valstybę, švietimas jau buvo pasirengęs dalyvauti toliau ją kuriant, numatęs savo paskirtį ir esminius uždavinius: keisti posovietinės visuomenės mentalitetą, ugdyti jos pamatines demokratines vertybes, idealus, naują politinį ir ekonominį raštingumą, dorinės kultūros brandą, apskritai būti visuomenės, jos kultūros kaitos katalizatoriumi (Bruzgelevičienė, 2001). Šiuo metu Lietuvos švietimo sistemą pamažu bandoma atnaujinti dar labiau. Keičiasi požiūris į pedagogus, mokinius ir visą ugdymo sistemos bendruomenę. Pamažu kinta nusistovėjusios pažiūros į ugdymo procesus ir mokymo programas.
Švietimo sistemos vystymas ir tobulinimas yra būtina sudedamoji valstybės politikos dalis, siekiant darnaus šalies ūkio ir kultūros vystymosi. Lietuva, kaip nedidelė ekonomika, tvarų ekonomikos augimą gali užsitikrinti efektyviai naudodama valstybės žmogiškuosius ir materialinius išteklius ir/arba vystydama ilgalaikį stabilumą bei šalies konkurencingumą didinančias sritis. Kuo aukštesnis šalies švietimo lygis, tuo aukštesnis jos žinių reprodukcijos potencialas.
Darbo tikslas: sukaupti ir susisteminti esminę informaciją apie švietimo sistemos paskirtį, funkcijas ir struktūrą.
3. Išanalizuoti ir apibūdinti švietimo sistemos struktūrą.
Darbo objektas: švietimo sistemos paskirtis, misija, funkcijos ir struktūra.
Švietimo sistema kaip savita sistema apibūdinama kaip - didelė (sudaro posistemės: bendrojo lavinimo, profesinio rengimo ir kitos), sudėtinga (sudaro atskiri modeliai: vidurinio, bendrojo lavinimo, aukštojo mokslo, suaugusiųjų mokymo ir kit.), gyva (veikia žmonės), atvira (sąveikauja su kultūrine, socialine, ekonomine ir kita aplinka), dinaminė (kinta laike), tikimybinė (galima prognozuoti jos vystymąsi), organinė (lanksčiai reaguojanti į aplinkos poveikius) arba mechaninė (nepasižyminti lankstumu). Nežiūrint į tai, kad švietimo sistemą galima apibūdinti bendrais bruožais, konkrečios švietimo sistemos gali būti labai skirtingos. Švietimo sistema, siekdama pusiausvyros, turi nuolat adaptuotis kintančioje aplinkoje. Todėl švietimo sistema turi būti pakankamai lanksti.
Lietuvos švietimo sistema, palyginus su kitomis valstybėmis, yra jauna – švietimo koncepcija suformuluota 1992 m. Nuo to laiko buvo įgyvendinta nemažai struktūrinių pokyčių. Lietuva šiuo metu dar neatrado savojo švietimo sistemos veido ir dar nėra sau atsakiusi į klausimą, kokį švietimą ji nori turėti ir kokias galimybes ji nori suteikti savo piliečiams...
Šį darbą sudaro 2403 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!