III KURSAS, II gr.
Nuo nepriklausomybės atgavimo nueitas nemažas reformų kelias. Per trumpą laiką buvo atkurtos arba sukurtos būtinos valstybinės institucijos, reformuotos įvairios visuomenės gyvenimo sritys ir kt.
Vienas svarbiausių uždavinių buvo švietimo reformos programa. Sovietiniais laikais Lietuva savarankiškos švietimo politikos neformavo – svarbiausi švietimo sistemos funkcionavimą reglamentuojantys sprendimai buvo priimami Maskvoje. Taigi nuo šiol visos reformos, reglamentai buvo pačios Lietuvos reikalas. Reikėjo pakeisti buvusio švietimo vertybes, uždavinius, įveikti ugdymo atotrūkį nuo praktikos. Įveikti sovietinio švietimo sistemas, mokyklas. Lietuvai reikėjo kurti švietimą kaip lanksčią, galinčią atsinaujinti, visuomenės ir pasaulio raidos poreikius atitinkančią sistemą. Anot Seimo švietimo, mokslo ir kultūros komiteto nario Juliaus Dautarto, švietimo reforma įvyko vieną kartą, 1991 – 1992 metais, “kai iš totalitarinės sistemos perėjome į vakarietišką”1.
Svarbiausi ugdymo tikslai:
• Padėti asmeniui atskleisti bendrąsias žmogaus vertybes ir jomis grįsti savo gyvenimą;
• Ugdyti kritiškai mąstantį žmogų, galintį svarstyti esminius žmogaus egzistencijos klausimus, atsakingai daryti sprendimus ir savarankiškai veikti;
• Ugdyti asmenį, pasirengusį profesinei veiklai, pasiryžusį ir galintį adaptuotis besikeičiančiame socialiniame, ekonominiame gyvenime, ir jį tobulinti;
• Brandinti asmens tautinę bei kultūrinę savimonę;
• Ugdyti žmogų demokratijai;
• Ugdyti Lietuvos valstybės pilietį.
Visi šie išvardintieji Lietuvos politikų ir visuomenės veikėjų norai ir tikslai yra pakankamai aiškūs, bet ar jie po daugiau nei 15 Lietuvos nepriklausomybės metų buvo įgyvendinti? Ar Lietuvos politinių partijų atstovų duoti pažadai prieš rinkimus tapo realybe? Į šiuos klausimus bandysiu atsakyti savo darbe pažvelgusi giliau ir panagrinėjusi nuveiktus darbus švietimo srityje. Pabandysiu aptarti svarbiausius aspektus, t.y.: švietimo reformas, švietimo sistemos struktūrą, valdymą ir finansavimą, taip pat švietimo kokybę, švietimo strategijas 2003 - 2012 m.
1. Švietimo reformos
1.1. Švietimo reformos XX amžiaus pabaigoje
Istorijos požiūriu XX a. paskutinis dešimtmetis Lietuvos švietimui buvo itin palankus ir svarbus: Nepriklausomos Lietuvos valstybės atkūrimas 1990 metų kovo 11 dieną, Lietuvos grįžimas į pasaulio žemėlapį, į JTO narių tarpą sukūrė būtinybę imtis sisteminės, visas švietimo sritis aprėpiančios pertvarkos. Sisteminės pertvarkos požiūriu XX a....
Šį darbą sudaro 3872 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!