Švietimo politika- terminas, palyginti nesenai atsiradęs mūsų edukologijos terminijoje.Vargu ar reikia tuo stebėtis: tarybiniais metais švietimo politiką formavo ne šios srities profesionalai,bet vadovaujantys ideologiniai darbuotojai.Švietimo politikos kurso nebuvo pedagogikos fakultetų studijų programose;apie ją nebuvo rašoma monografijų ar vadovėlių.Taigi išsamesnių švietimo politikos tradicijų nėra.tačiau dabar padėtis sparčiai keičiasi.Šiandienos ir būsimi švietimo vadovai turi išmanyti švietimo politikos pagrindus.Ši sritis šiandien jau nebėra Seimo, Vyriausybės ar Švietimo ir mokslo ministerijos prerogatyva: vis dažniau kalame apie regioninę bei ugdymas įstaigų švietimo politiką.Tai ir paskatino parengti išsamesnę teorinę šios srities apžvalgą.
Įgyvendinti šį sumanymą nebuvo lengva.Sunku buvo rasti panašių studijų pavyzdžių užsienyje.Užsienio šalių aukštųjų mokslų švietimo politikos specialistai aiškino, kad švietimo panorama mūsų laikais kinta taip sparčiai, jog rašyti didesnės apimties šiai temai skirtus veikalus darosi nedėkingas darbas.Kol tekstas rengiamas spaudai, įvyksta pokyčių, ir ką tik išėjusį darbą vėl reikia taisyti.Todėl pastaruoju metu švietimo politikos dėstytojai dažniau į pagalbą pasitelkia studentams skaitomus paskaitų konspektus, kuriuos kiekvienais mokslo metais galima greitai atnaujinti.Deja, kol kas dar neturime materialinių ir technologinių galimybių mokslo metų pradžioje kiekvienam studentui įteikti po išspausdintą naują paskaitų konspektų kopiją.Be to, šia sritimi domisi ne vien aukštųjų mokyklų studentai. Su šiuolaikinės švietimo politikos pagrindais vis dažniau nori susipažinti ir įvairių kvalifikacijos kėlimo renginių dalyviai.Galų gale ši apžvalga gali pasiekti ir tuos, kurie neturi galimybių studijuoti švietimo vadybos magistratūroje ar atvažiuoti į kol kas ne taip dažnai rengiamus švietimo politikos kursus.
Tokie argumentai galiausiai ir lėmė apsisprendimą imtis šio kiek rizikingo darbo.Neabejotina, kad tada, kai šis tekstas pasirodys pasaulio Lietuvos švietimo raidoje jau bus naujų švietimo politikos tendencijų.
Švietimas – veikla, kuria siekiama suteikti asmeniui visaverčio savarankiško gyvenimo pagrindus ir padėti jam nuolat tobulinti savo gebėjimus. Mokytis – prigimtinė kiekvieno žmogaus teisė.
Švietimas – asmens, visuomenės ir valstybės ateities kūrimo būdas. Jis grindžiamas žmogaus nelygstamos vertės, jo pasirinkimo laisvės, dorinės atsakomybės pripažinimu, demokratiniais santykiais, šalies kultūros tradicijomis. Švietimas saugo...
Šį darbą sudaro 3336 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!