Atliko: ĮV3/2 gr. st.
Atkūrusi nepriklausomybę, Lietuva įžengė į itin sparčios kaitos laikotarpį. Šią kaitą skatina tiek išoriniai, tiek vidiniai veiksniai: globalizacija, informacinės (žinių) visuomenės sklaida, rinkos principais grindžiama ūkio plėtra, žymų mastą įgavę socialinės diferenciacijos bei atskirties procesai, nepalankios demografinės tendencijos, Lietuvos integracija į Europos Sąjungos ekonominę, kultūrinę bei švietimo erdvę ir kt.
Švietimo sritis valstybės veikloje yra viena svarbiausių, nes būtent per tikslingą, protingą idėjų, kultūros vertybių, taikios pasaulėžiūros sklaidą yra įgyvendinami valstybės tikslai. Būdama labai įvairiapusė, švietimo sritis turi didelę įtaką visuomenei. Pagrindiniai švietimo tikslai yra žmonių informuotumas, kompetencija, orientacija pasaulyje vykstančiuose procesuose, sugebėjimas inicijuoti ir vykdyti projektus įvairiose visuomenės veiklos srityse ir pan. Nuo išsilavinimo tiesiogiai priklauso brandi demokratija, socialinė ir kultūrinė šiuolaikinės visuomenės pažanga. Nuoseklus socialinę, ekonominę, kultūrinę kompetenciją ir pilietinį sąmoningumą diegiantis švietimas turi tapti jauno žmogaus gyvenimo dalimi.
Nors socialinis bei kultūrinis švietimo poveikis pozityviai krašto raidai stiprėja, Lietuvos švietimo sistema dar ne visada įstengia parengti asmenį bei visą visuomenę gyvenimui ir veiklai sparčiai besikeičiančiomis aplinkybėmis. Toliau plėtojant švietimą ypač svarbu pasiekti, kad būtų sutraukyta grandinė, siejanti žemą išsilavinimą, nedarbą ir skurdą. Į kursinį darą įtraukiau tuos švietimo buklės aspektus, kurie turėtų būti nuolat stebimi atliekant švietimo monitoringą.
Kursinio darbo pagrindas – švietimo rodiklių aprašymai. Rodikliai yra švietimo politikai svarbūs duomenys (dažniausiai statistiniai, kai kuriais atvejais – kokybiniai aprašomieji), skirti sistemos būklei bei procesams matuoti, problemoms diagnozuoti bei trumpai ir aiškiai informuoti apie padėtį. Rodikliais pagrįstos būklės apžvalgos yra retrospektyvinės – rodikliai apibūdina padėtį, tačiau negali daryti plačių apibendrinamųjų išvadų ir nurodyti sprendimų.
Tyrimo objektas:
• Švietimo sistimos vystymas ir atitikimas šiuolaikinėms tendencijoms.
Tyrimo tikslai ir uždaviniai:
• Apibūdinti švietimo ideologiją;
• Išanalizuoti demogarafinių, socialinių, ekonominių veiksnių įtaką Lietuvos švietimui;
• Išnagrinėti užimtumo tendencijas, kurios yra susiję su švietimo sistemos būklę;
• Susieti teorines žinias su praktine situacija;
• Surinkti statistinius duomenis ir juos analizuoti;
• Pateikti išvadas ir pasiūlymus;
Sąvokų aptarimas:
1. Ideologija – tai idėjų arba...
Šį darbą sudaro 6506 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!