Lyginamosios pedagogikos mokslo pavadinimas susideda iš dviejų žodžių, kurių pirmasis yra lyginimas, reiškiantis mąstymo operaciją, ieškant objektų panašumų ir skirtumų. Lyginimo metodas yra naudojamas įvairių mokslų tyrimuose kaip vienas iš tikrovės pažinimo būdų, tačiau yra keletas mokslų, kuriuose jis yra pagrindinis, ką rodo jų pavadinimai. Yra žinoma, jog šis metodas naudotas jau senovės filosofų ir švietėjų Konfucijaus, Aristotelio, Herodoto, vėliau – J.A. Komenskio ir kt. darbuose. Antrasis šio mokslo pavadinime esantis žodis – pedagogika rodo šio mokslo priklausomybę ugdymo mokslų sistemai. Taigi, lyginamoji pedagogika yra pedagogikos mokslo sritis, lyginamuoju aspektu analizuojanti įvairių šalių pedagogikos teorijos bei praktikos panašumus ir skirtumus bei pagrindines raidos tendencijas.
Lyginamosios pedagogikos terminą į pasaulio pedagoginę terminiją įvedė prancūzų mokslininkas Markas Antuanas Žiuljenas Paryžietis, parengęs pirmąjį iki šiol klasikiniu laikomą šios srities darbą ir į viso pasaulio pedagoginę terminiją įvedęs lyginamosios pedagogikos sąvoką. Jo lyginamosios pedagogikos sąvokos samprata – užsienio mokyklų patirties palyginimas ir įvertinimas, siekiant tuo pagrindu įvertinti ir patobulinti savąsias švietimo sistemas.
Tiriant šiuolaikinę įvairių šalių švietimo padėtį ir patirtį, dažniausiai siekiama išryškinti globalines pozityviąsias švietimo ypatybes.
Paprastai lyginamos dvi ar daugiau šalių, regionų švietimo sistemos, posistemės ar atskiri ugdymo ypatumai.
TEMOS AKTUALUMAS. Lietuva jau kurį laiką yra Europos Sąjungos narė, o Europos Sąjungos šalis, kurioje, remiantis statistikos duomenimis, studijuoja daugiausia Lietuvos jaunimo, yra Vokietija.
Mūsų darbo TIKSLAS yra išanalizuoti ir palyginti būtent šių dviejų šalių švietimo sistemas.
Kad pasiektume tikslą, išsikėlėme tokius UŽDAVINIUS: išanalizuoti ir palyginti visas švietimo pakopas - ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pagrindinį ugdymą, vidurinį ugdymą, specialųjį mokymą, profesinį mokymą, aukštąjį mokslą; taip pat atkreipti dėmesį į atostogų bei vertinimo sistemas; atskleisti esminius panašumus, skirtumus ir kitas ypatybes.
METODIKA. Siekiant įvykdyti užsibrėžtus uždavinius bei pasiekti tikslą, buvo naudojami mokslinės literatūros šaltiniai, Lietuvos Respublikos teisės aktai, bei kitos informacijos priemonės.
1. ŠALIES APIBŪDINIMAS IR TRUMPAS ĮVADAS Į JOS ŠVIETIMO SISTEMĄ
1.1. Lietuva
Lietuva – Baltijos šalis. Sostinė – Vilnius. Ji užima 65300...
Šį darbą sudaro 7608 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!