St. Valatkienė. „Naujojo ugdymo“ sąjūdis vakaruose, jo idėjų atspindys Lietuvoje (1918 – 1940). S. Frenė metodinė sistema.
h) socialinė pedagogika.
Frenė mokyklai būdinga kortelių metodika, mokyklos spaustuvė ir laisvųjų tekstų metodas, pažymiais nevertinamos žinios, pagarba mokiniui ir pan.
Eksperimentinė pedagogika? Galėčiau sakyti, kad ši mokykla atstovauja eksperimentinės pedagogikos srovę. Kodėl? Ogi dėlto, kad Frenė eksperimentavo, pavyzdys galėtų būti visos neįprastos naujovės įvestos šioje mokykloje: kortelių metodas, kuriuo griežtai atsisakoma vadovėlių, mokyklos spaustuvė, neįprastas tvarkaraštis...
Šioje mokykloje mokiniai žinių semdavosi iš kortelių, o ne iš vadovėlių. Griežtai atsisakyta vadovėlių, Frenė tai argumentavo tuo, kad gerų vadovėlių mažai yra, bet tuo pačiu jis norėjo skatinti mokinių domėjimasį knygomis. Kortelių būta įvairių rūšių: klausiančiųjų, teikiančių informaciją apie atsakymą ir kortelės su atsakymais.
Mokyklos spaustuvė buvo vienas iš pagrindinių Frenė eksperimentų objektų. Jis pats teigė, kad spaustuvė tenkina ne tik mokomuosius bet ir lavinamuosius, auklėjamuosius tikslus: gerėja raštingumas, ugdomi loginės kalbos įgūdžiai, lavėja regimoji atmintis, dėmesys, pastabumas ir t.t. medžiaga spausdinimui buvo mokinių įspūdžiai po ekskursijų, šeimos gyvenimo. Taip atsirado laisvųjų tekstų metodas, kuris tarsi ir atstodavo vadovėlius. Būtent šie laisvieji tekstai sudarė galimybę individualizuoti mokymą...
Individualistinė pedagogika? Štai čia jau galima šiek tiek susipainioti ir pamanyti, kad Frenė mokykla galėtų atstovauti ir individualistinės pedagogikos srovę. Šiai srovei svarbiausia – individualizmas. Ar yra individualizmo idėjų šioje mokykloje? Manau, kad yra. Juk moksleiviai turėdami korteles, jie patys ieškodavo informacijos bibliotekose... daugelis pirmakursių studentų iki šiol nežino kaip naudotis Vilniaus universiteto centrine biblioteka. Manau, kad mokiniai iš Frenė mokyklos būtų sugebėję... taip pat yra parašyta, kad Frenė individualiems mokinių planams skyrė ypatingą dėmesį – mokinys aiškiai suvokia iškeltus jam konkrečius uždavinius, mokosi tvarkyti savo laiką, atsiranda atsakomybės jausmas. Juk ir laisvieji tekstai – galimybė individualizuoti mokymą.
Asmenybės pedagogika? Visa tai, mano manymu yra panašu ir į H. Gaudingo (asmenybės pedagogika) pedagogiką, kuris itin didelį vaidmenį skyrė savarankiškam mokinio darbui. Šio pedagogo šūkis yra:...
Šį darbą sudaro 1021 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!