Sąvoka „reklama“ kilusi iš lotynų kalbos žodžio „reclamare“ – „šaukti, šūkauti“. Reklamos užuomazgų jau randama senovės Egipte (prieš 25tūkst. metų) – iškalami ant uolų užrašai apie paslaugas.
Amerikiečiams reklama – antroji žmonijos švietimo sistema, nes ji pateikia informaciją apie pasaulį. Estetinės reklamos priemonės ugdo žmogaus skonį, herojai formuoja elgesio stereotipus.
2) Siekia įtikinti vartotoją, kokią naudą turės, jei pasielgs taip, kaip yra „kviečiamas“ (skatinamas).
Reklamos informacija turi būti aktyvi, kartais net agresyvi. Ji visada turi pateikti kažką naujo, dar nežinomo vartotojui. Reklama – kompaktiška, nepilna informacija; joje nurodomos tik teigiamos ir auditorijai svarbiausios prekės ar paslaugos ypatybės. Reklamos tekstų kalba pasižymi ekspresyvumu, vaizdingumu (dominuoja vaizdas).
3) Reklama stengiasi įtikinti vartotoją; ji – įtikinėjimo menas;
4) Reklama yra neasmeninė, o skiriama žmonių grupei. Grupės dydis ir sudėtis – rinkos segmentas (apima demografinius, psichografinius, socialinius ir ekonominius požymius);
5) Reklama yra vienpusiška, jos rezultatas neapibrėžtas;
6) Reklama skleidžiama per tarpininkus – reklamos priemones/kanalus (žiniasklaida, TV, radijas...);
7) Reklama visų pirma atstovauja užsakovo interesams;
8) Reklama nėra nešališka, ji turi būti ryški, emocinga, pasikartojanti.
APIBENDRINIMAS (visų bruožų): Reklama – nesuasmeninta, apmokama, turinti įtikinimo elementų, įvairiomis priemonėmis skleidžiama žinomo reklamos užsakovo informacija apie prekes, paslaugas, siekiant jas parduoti. Reklamos sfera plati, apima įvairias sritis: komercinės, politinės, socialinės, religinės, asmeninės ir kt. reklamos rūšys. Jas sieja bendras pagrindas – pragmatiškai kryptingas reklamos užsakovo bendravimas su auditorija.
Reklama kartais prilyginama propagandai. Bendra tai, kad:
1) Abi yra informaciniai procesai;
2) Tie patys užduočių vykdymo būdai (specialiai paruoštos informacijos skleidimo būdai);
3) Tos pačios masinės informacijos skleidimo priemonės (MISP);
4) Panašūs socialiniai – psichologiniai poveikio būdai ir metodai (įtikinimas, įtaiga ir pan.).
Skirtumai:
1) Reklamos informacija greičiau užmirštama;
2) Propagandoje pabrėžiami aštrūs problemos aspektai, reklamoje – teigiamos objekto charakteristikos;
3) Reklama formuoja žmogaus požiūrį į materialius procesus, daiktus, propaganda – į socialinius, politinius aspektus.
Reklamos tikslai ir funkcijos
Pagr. reklamos tikslas – skatinti prekės/paslaugos pardavimą. Šalutiniai tikslai:
1) Skleisti komerciškai svarbias žinias apie prekę/paslaugą;
2) Formuoti vartotojų žinias apie prekę/paslaugą/firmą;
3)...
Šį darbą sudaro 7655 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!