Marketingas - tai poreikių išsiaiškinimo ir jų tenkinimui reikalingų sprendimų priėmimo bei įgyvendinimo procesas, padedantis siekti žmogaus ar organizacijos tikslų (V.Pranulis, S.Urbonavičius, A.Pajuodis, R.Virvilaitė).
Marketingas - tai socialinis ir valdymo procesas, kuomet asmenys ir jų grupės įgyja tai, ko reikia jų norams ir poreikiams tenkinti, kurdami, siūlydami ir laisvanoriškai mainydami turinčias vertę prekes bei paslaugas su kitais. (Ph.Kotleris).
Marketingas - tai verslo veikla, nukreipianti prekių ar paslaugų srautą vartotojui ar naudotojui (T.C. Kinnearas, K.L. Bernhardtas).
Marketingas - tai verslo veiklos sistema, apimanti norus tenkinančių gaminių kūrimą, kainų nustatymą, rėmimą ir paskirstymą tikslinėse rinkose, norint pasiekti organizacijos tikslų (J.W.Stanton, J.M.Etzel, J.B. Walker).
Marketingas - tai vadybos procesas, kuriuo išsiaiškinamos, numatomos ir efektyviai bei pelningai patenkinamos pirkėjų reikmės (T.Cannon).
TRUMPAI: MARKETINGAS yra vartotojo poreikių tenkinimas pelningai.
Marketingo koncepcijos esmė yra siekti įmonės tikslų tenkinant vartotojų poreikius per mainus.
Marketingo misija yra tenkinti vartotojų poreikius. Marketingas integruoja visą įmonės veiklą šiai misijai įgyvendinti.
Marketingo orientacija savo veikloje besivadovaujanti įmonė siekia sukurti kuo didesnę pridėtinę vertę pasirinktiems vartotojams.
• Dalyvaudama vertės sukūrimo procese įmonė įgyja teisę dalį šios vertės per mainus pasiimti sau kainos pavidalu.
Pridėtinės vertės dvilypumas:
Vertės kūrimas -> bendradarbiavimo procese:
• negali veikti izoliuotai -> reikalingi verslo partneriai-pagalbininkai
vertės dalybos -> konkurencija:
• reikia sugebėti tenkinti vartotojų poreikius geriau už konkurentus
• vertės "pyrago" dalis -> nuo besidalinančiųjų konkurencinės galios (dar vadinama: konkurencinių pranašumų (Porter 1965,1980,1985), išskirtinių sugebėjimų (Hamel & Prahalad) ir pan.).
Esminė ir būtina sąlyga, vadovui/savininkui ruošiant strateginį marketingo planą, yra nustatyti verslo funkcijas. Tai apima:
• dabartinės įmonės padėties įvertinimą,
• ilgalaikių vadybos tikslų ir uždavinių įvertinimą,
• įmonei prieinamų išteklių, įgalinančių ją pereiti iš dabartinės padėties į pageidaujamą, įvertinimą.
Marketingo proceso loginė schema
(pagal Dolan 1998, Brandenburger & Nalebuff 1997)
Strateginio ir operatyvinio marketingo sąryšis
3. VERSLO ĮMONĖS MISIJOS NUMATYMAS
Kiekvienas verslas, darbas (pareigos), kaip ir žmogaus gyvenimas turi savo misiją. Misija apibūdina ilgalaikius verslo siekius
Misija turi:
• nustatyti vykdomo verslo tikslą,
• nurodyti, ką įmonė nori pasiekti rinkoje/-ose, kurioje ji veikia,
• būti...
Šį darbą sudaro 1650 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!