Vadovas: ................
Atliko: ................
stud. Rytis Preimontas
2006-12-07
Šiauliai, 2006
ĮVADAS
Konfliktas – tai priešingų tikslų, interesų, pozicijų, nuomonių ar požiūrių susidūrimas, rimti nesutarimai, kurių metu užvaldo nemalonūs jausmai ar išgyvenimai. Konflikto terminas yra kilęs iš lotynų kalbos žodžio konfliktus, kuris reiškia susidūrimą (Lekavičienė, 2001).
Konflikto sprendimas reiškia konflikto nutraukimą analitiniais metodais ir įsigilinimą į problemos esmę.
Darbo tikslas – išnagrinėti konfliktų sprendimo būdus Panevėžio miesto Mykolo Karkos vidurinėje mokykloje.
Darbo objektas – Panevėžio miesto Mykolo Karkos vidurinės mokyklos konfliktai, bei jų sprendimo metodai.
Uždaviniai:
1. Išnagrinėti konfliktų esmę bei jų tipologiją;
2. Apibūdinti konfliktų sprendimo būdus;
3. Išanalizuoti Panevėžio miesto Mykolo Karkos vidurinės mokyklos konfliktus bei jų sprendimo būdus.
Metodai:
Mokslinės literatūros analizė,
Anketinės apklausos duomenų analizė.
1. KONFLIKTŲ ESMĖ BEI JŲ TIPOLOGIJA
J. Edelman (1997) konfliktą apibrėžia taip: ,,Konfliktas – tai situacija, kai du žmonės nesutaria dėl veiksmų, kurių vienas iš jų imasi, arba kai jis ar ji nenori, kad tų veiksmų būtų imtasi“.
Kovojant, varžantis tenkinami tik vieno žmogaus ar vienos grupės poreikiai. Konfliktas visada sukelia stiprių emocinių (dažniausia neigiamų) išgyvenimų ir žmogui tenka apginti savo nuomonę, jei ji skiriasi nuo kitų. R. Lekavičienė (2001) skiria tokius pagrindinius konfliktų tipus:
1. Vidiniai asmenybės konfliktai
2. Socialiniai konfliktai:
• tarpasmeniniai;
• tarpgrupiniai;
• tarptautiniai.
1.1. Tarpgrupinis konfliktas
Kaip teigia J. Kasiulis ir V. Barvydienė (2003), tarpasmeniniai konfliktai dažnai tampa tarpgrupiniais konfliktais: asmenybė identifikuojasi su grupe, su organizacija, su jos vadovu ir pan. Objektyvios jėgos, priešiškos kitų subjektų interesams, suasmeninamos, įkūnijamos konkrečiame lyderyje, dažnai sutapatinamos su realia asmenų grupe. Todėl tarpgrupiniai konfliktai susiaurinami iki minimumo, keliamos vienos kitas atmetančios vertybės, veikla nukreipiama į kitos grupės sunaikinimą, sutrikdymą ar bent jau kontrolę. Susidaro situacijos, kai laimėti galima tik kitos grupės sąskaita, išryškėja bandymai paremti valdžią, vadovavimą, ima dominuoti psichologinis priešiškumas. Kol grupė nestabili, kol vidinė jos struktūra neišsikristalizavusi, tol siekiama šiuos trūkumus sureguliuoti. Grupė linkusi veltis į konfliktus su kitomis grupėmis.
Konfliktus grupėje galima skirstyti į kognityvinius (funkcinius) ir emocinius. Kognityvinis (įsisąmoninamas) konfliktas sukasi apie nesutarimus sprendimuose....
Šį darbą sudaro 5023 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!