Konspektai

Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas

9.8   (2 atsiliepimai)
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 1 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 2 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 3 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 4 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 5 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 6 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 7 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 8 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 9 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 10 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 11 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 12 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 13 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 14 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 15 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 16 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 17 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 18 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 19 puslapis
Kokybės koncepcijos ir kokybės vadybos raida. Konspektas 20 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

KOKYBĖS KONCEPCIJOS IR KOKYBĖS VADYBOS RAIDA Priimant sprendimus įmonėje, orientuojamasi į tris pagrindinius veiklos rodiklius, kurie yra pirminiai įmonės veiklos rodikliai, tai kokybė, kaštai ir produktyvumas. Kondo, [8] įvertindamas žmogiškojo faktoriaus įtaką vadybai, mano, jog įmonė pasieks geresnių rezultatų orientuodamas! į kokybę, nei į kaštus ar produktyvumą. Jis lai įrodo dviem argumentais Pirma, šių rodiklių gyvavimo amžiaus skirtumu. Įrodyta, jog žmonės sugebėjo pasigaminti pirmąjį įrankį prieš 1.7 milijoną melų. Tada atsirado ir kokybės sąvoka. Prieš 10000 metų prasidėjo produktų mainai, tada atsirado kaštų koncepcija. Produktyvumu gamyboje susidomėta per Pramonės revoliuciją, lai yra prieš 200 metų, tad kokybės sąvoka gyvuoja žymiai ilgiau nei kitos dvi sąvokos. Dėl ilgesnio kokybės sąvokos gyvavimo laikotarpio ji yra labiau priimtina ir žmonės bus labiau motyvuoti siekti kokybės nei mažinti kaštus ar didinti produktyvumą. [8, 363 p.] Be to, jokių abejonių nekyla dėl visų šių trijų rodiklių svarbos gamintojui, o kokią jie reikšmę turi vartotojui? Kokybė yra neginčijamas rodiklis pirkėjui renkantis prekę, turint omenyje, kad kokybė pirkėjui ir kokybė gamintojui yra ne tas pats. Didelį vaidmenį renkantis prekę pirkėjui turi kaina, bet reikia įvertinti, kad kaina ir kaštai nėra tas pats: kaštus įtakoja vidiniai veiksniai, kai tuo tarpu kainą- ir išoriniai. Na, o kuris vartotojas domisi produktyvumu, rinkdamasis prekę? Iš šių palyginimų galima daryti išvadą, kad kokybės rodiklis naudojamas ilgiausią laikotarpį žmonijos istorijoje, taip pai kokybė yra rodiklis, kuris svarbus ir gamintojui ir pirkėjui.[8, 358 p.] Kokybės apibrėžimas *. Vaitodami visiems, atrodo, suprantamas sąvokas, retai susimąstome, ką jos iš tikrųjų reiškia. Viena iš tokių bendrinių sąvokų ir yra kokybė. Net nereikia gilintis į mokslinius apibrėžimus, kad suabejotum Šios sąvokos vienareikšmingumu. Tam pateiksiu paplitusį pavyzdį: pabandykit pamąstyti, kaip jūs įsivaizduojat kokybišką, pavyzdžiui, rankinį laikrodį. Neabejoju, kad jūsų apibūdintas laik-rodis jums yra pats kokybiškiausias, bet nebūtinai Šis apibūdinimas sutaps su, pavyzdžiui, jūsų kolegos. Orientuojantis organizacijai į kokybės vadybą, kokybės apibrėžimas tampa ypač aktualus nes nuo jo priklauso, kaip kokybės vadyba bus diegiama organizacijose, kokia bus kuriama organizacijos kultūra, kaip tai įtakos darbuotojus, net gi nuo to priklausys organizacijos būsima sėkmė . Visų pirma, kaip nuoroda, verslininkai naudojasi standartais. Lietuvos standarte LST EN ISOS402: Kokybės vadyba ir kokybės užtikrinimas, kokybė yra apibrėžiama: Kokybė, tai objekto savybių visuma, įgalinami jį tenkinti išreikštus ir numanomus poreikius [1,6] Studijuojant literatūrą, sutinkama žymiai daugiau ir įvairesnių kokybės apibrėžimų, Kokybę skirtingai apibrėžia kiekvienas kokybės ekspertas, be to kokybės apibrėžimas priklauso ir nuo kokybės vartotojų. Yra verta susloti ties kickviemi kokybės apibrėžimu, nurodyti kiekvieno apibrėžimo privalumus ir trūkumus. Pagrindinių kokybės ekspertų kokybės apibrėžimai pateikti 1 lentelėje. Garviiras [5], apibendrinęs požiūrius į kokybę, išskyrė 5 pagrindinius požiūrius: • Filosofiniu požiūriu kokybiškas produktas turi "įgimtą pranašumą" prieš kilus produktus. • Produkto kokybė, yra vieno ar kito požymio produkte kiekio skirtumai. Bet šiuo požiūriu nėra vienareikšmio ryšio tarp produkto požymio ir kokybės. Dažnai produktai, vertinami kaip vienodai kokybiški, nors turi skirtingą kiekį įvairių požymių, bet jie yra sukurti skirtinga koncepcija. • Kokybė vartotojui tai vartotojo reikalavimų produktui atitikimo lygis. Šiuo atveju produkto kokybė ypač sunkiai nustatoma, dėl skirtingo vartotojų skonio, skirtingų poreikių. Kokybė gamyboje apibrėžiama kaip "atitikimas standartams" . Bet koks nukrypimas nuo normų yra defektas. Projektuojant procesą (patikimumo projektavimas) ir taikant statistinę proceso kontrolę gamybos metu, anksti pastebimi nukrypimai nuo standartų ir tuo būdu išvengiamas tolimesnis broko gaminimas, sumažinami gamybos kasiai. Šio požiūrio trukumas yra tai, kad neįvertinami rinkos poreikiai. • Vertės požiūriu, produktas yra kokybiškas, jei jis alitinka reikalavimus (standartus) ir produktas pagamintas minimaliais kaštais. Šiuo požiūriu kokybės vertinimo subjektyvumas atsiranda nustatant minimalius kaštus. Dar labiau požiūrius į kokybę slruktūrizavo Shiba [10, 16 p.] apibendrinęs kokybės vadybos raidą Japonijoje. Kokybė pagal Shiba - tai atitikimas. Pagal požiūrio į kokybę raidos etapą yra keturi atitikimai: * • Atitikimas standartams (20 a. 6 - ojo dešimt, požiūris), t.y. galutinio produkto atitikimas projektuotojo planui. Sio požiūrio trūkumai yra du: Šis požiūris traktuoja, kad kokybė kuriama kontroliuojant; šis požiūris neįvertina rinkos poreikių. • Atitikimas naudojimui (1 - ojo dešimt, požiūris), jis užtikrina rinkos poreikių patenkinimą, šiuo požiūriu jau įvertinami vartotojo poreikiai, Atitikimas naudojimui pasiekiamas naudojant kontrolę - viskas kas neatitinka naudojimui turi būti atmesta, be iGsMiio peržiūriu neįvertinami kokybės kaštai. Pagrindiniu kokybės ekspertų kokybės apibrėžimai Kokvb*.'^ apibrėžimai Su kokybe susiję veiksniai i,,,i Imli nukleipi] į vaikiloju 'I įbailintus ii ateitie; I"1 '' I 'I Tinkamumas tikslui oi naudojimui \ l\ Kokybę nusako vartotojai. Apibrėžimo pagrindas yra vartotojo dabartinis palytimas įpie pi lyginam su vartotojo reikalavimais jam išreikštais ai ne, sąmoningais ai ii tina išreiškiamais ar subjektyviais - ir nuolal atstovaujantiems pastoviai 1 inlai konkurencinėje rinkoje Į4 7 n 1 Atitikimas reikalavimams kokybė, tai subjektyvi sąvoka, nes kiekvienas individas tini savo kokybės apibrėžimą. Tec požiūriu kokybė gali tureli 2 reikšmes: produkto ai paslaugos charakteristikos, kurios atspi sugebėjimą patenkinti vartotojų išreikštus ar numatomus poreikius, arba kokybiškas proci paslauga, neturintys defektų Į11, 4 p.Į I .4 1.. I • Atitikimas kaštams (8 - ojo dešimt, požiūris), šiuo požiūriu aukšta kokybt kuriama - norint sumažinti kaštus, susijusius su bloga kokybe, teikia mažinti 1 Šio požiiirio trukumas - orientuojantis lik į atitikimą kaštams, nekreipiam? nukopijuoti kokybišką produktą. • Atitikimas užslėptiems reikalavimams, lai yra patenkinti valiotojo pnreik egzistuoja ne pačiame požiūryje, bet organizacijoje ■ /Junga los konipaniji konkurentes. Apžvelgus kokybės apibrėžimus, galima biltų daryti išvadą, kad kokybė via tik: iliu/inė kotu ep ija 1 "i. vauiiiazio . .' : I l ųuality manager preparation in universities and non-universily lūgli schools are analysed as \vell. The paper is prepared using analysis of scientific literature, general experience of Westeni lūgli schools. intemational organizations including businesses, also it is based on systematic research of problems of quality managemenl made by authors of this paper. The analysis of Qualification requirements for Quality management specialists approved by European Organization for Quality (EOQ) leads to conclusion, tliat some specialists of quality management specialities identified in EOQ list could be prepared in Lithuanian's non-university higli schools - colleges. Rengiamo specialisto atitikmuo rinkos poreikiams uanazio u-/.i Mj,HHlHi.Įp:i|y!;,i,mi;r. M13NOA Sritys Stimulas Sistema Rezultatai Tikslas Pažangos matavimai Dabar Visuotinėje kokybės vadyboje didelis dėmesys skiriamas organizacijos integracijai į visuomenę lšsiplabai|iuės I n!.-,! vadybos vadybos apibrėžimas geriausiai atspindimas EFQM modelyje. Literatūra ■Kokybės vadyba ir kokybės užtikrinimas. Terminai ir apibrėžimai/Lietuvos standartas LST LN ISO8402 1995 Epeming W. F.. Oul of Crisis ■Evans J. R, Lindsay W, M. The management and control of ųuality. -Minneapolis; VVest publishing company.- 1996.-768 p. Efelgenbaum A V. Totai ųuality conlrol.- New York:McGraw - Hill company.- 1991.- 864 ■Garvin D. A. Managing quality.- London: 'l"he free press.- 1988.- 223 p. Btiran .1. M. A history of managing for ųualiiy.-MiKvaukee:ASQC Quality press.- 1995.-688 p. ■Uran J.M. Juran's ųualily conlrol handbook- Ncw York:McGraw - Hill Book company.- 1988 ■Uiiality as a source of empoucnnent/ Yoshio Kondo//The TQM magazine.- 1997.- Vol. r4o. 5 3-Ross J.E, fotai ųuality management.- London :Kogan pages.- 1994.- 465p HiShiba S. Graliam. A. Walden D. A ne\V american TQM four practical revolulioirs iu management ■ Canibi idge: pinditetivity pu ss :l99.V-574p BjSunimers D. C. S. Quality. -New Jersey: Preutice Hali.- 197.- 545 p. 12.1 he I ao of ųuality - anolher framcvvork/Lim L'hong ('hunu// TheTŲM magazine f-'u7 ■ Vol. l' No I KTovvards a better understanding ofųuality/Hardie N. Walsh ['.//International įourunl o( ųuality nn

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 7179 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
51 psl., (7179 ž.)
Darbo duomenys
  • Vadybos konspektas
  • 51 psl., (7179 ž.)
  • Word failas 206 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį konspektą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt