Integruotas asmenų, turinčiųjų specialiųjų poreikių, ugdymas – naujas reiškinys Lietuvos edukologijoje. Tarptautinių žodžių žodyne teigiama jog integracija, tai atskirų dalių sujungimas į vieną sistemą. Pasak Galkienės A. (2005) šios sąvokos vizualinis vaizdas primena paveikslą, kurį sudaro dvi dalys, tam tikrose vietose ir tam tikrais momentais susijungiančios ir išliekančios kaip vieno reiškinio dimensijos, ribai tarp abiejų dalių ištrynus, susiformuoja vientisa struktūra.
Integruotas ugdymas – neįgaliųjų vaikų ugdymas kartu su įprastai besivystančiais vaikais (E.R.Daniels ir K.Stafford, 2000).
Pradedant ugdyti moksleivius, turinčius specialiųjų poreikių, į bendrojo lavinimo sistemą isilieja ir specialusis ugdymas. Galkienė A. ( 2003) teigia, kad buvo įprasta, jog abi šios ugdymo kryptys funkcionavo kaip atskiros. Integruoto ugdymo sąlygomis jie sudaro vieną lankstų vienetą papildydamos vieną kitą.
Hallahan D.P. ir Kauffman J.M. (2003) teigia, kad integruoti neįgaliuosius į plačiąją visuomenę pradėta septintame dešimtmetyje, o mūsų dienomis tai dar labiau matyti. Integracijos pradininkai didžiuojasi, kad dėl jų veiklos sumažėjo neįgalių žmonių, gyvenančių ugdymo istaiguose, taip pat specialųjį ugdymą gaunančių moksleivių, besimokančių specialiose mokyklose specializuotose klasėse. Mūsų dienomis net konservatyviausi integracijos šalininkai rekomenduoja skatinti daug aktyviau bendrauti neįgalius ir negalių neturinčius moksleivius, negu galėjo svajoti dauguma specialiųjų pedagogų septinuoju ir aštuntuoju dešimtmečiais.
4) funkcinė integracija (vaikai visą laiką mokykloje mokosi kartu, tačiau programos pakeitimai, specialistų prieinamumas, specialių priemonių turėjimas minimalus);
5) inkliuzyvus ugdymas (neįgalaus vaiko integruotas ugdymas tokiam ugdymui pasirengusioje mokykloje: pakankama pedagogų kompetencija, priemonių, kabinetų ir specialistų konsultantų buvimas, administracijos palaikymas, teigiamos mokytojų ir visų vaikų tėvų nuostatos).
Galkienė A. ( 2003 ) teigia, kad lietuvių pedagoginėje terminijoje vartojamos dvi integruoto ugdymo lygmenis apibūdinančios sąvokos – dalinė integracija ir visiška integracija.
Dalinė integracija- specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymas jiems palankioje aplinkoje, suteikiant reikiamą specialiąją pagalbą ir sudarant sąlygas nuolatiniam bendravimui ir bendradarbiavimui su normaliai besivystančiais ugdytiniais.
Visiška integracija – specialiųjų poreikių asmenų ugdymas bendrojo ugdymo įstaigos bendroje klasėje, grupėje.
Matulienė I. teigia, kad Integruotas ugdymas, tai įvairiapusis reiškinys, kuris paliečia visą...
Šį darbą sudaro 2295 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!