Norėdami pasekti tam tikro „dalyko“ istoriją, pirmiausia turėtume žinoti, apie kokį gi „dalyką“ kalbama. Imantis nagrinėti filosofijos istoriją, iš pradžių bent negalutinai mums reikėtų atsakyti į klausimą, kas yra filosofija. Tačiau šis klausimas ypatingas: kiekvienas bandymas bent jau apytikriai apibrėžti filosofijos ir filosofavimo sritį, įvelia į filosofinių nuomonių ir krypčių ginčus, o tai galiausiai verčia imtis filosofijos istorijos. Nėra, nors ir negalutinio, filosofijos sąvokos apibrėžimo, kuris jau nebūtų tam tikra filosofinė pozicija, kuris pats nebūtų filosofija. Dėl to kiekvienas apibrėžimas bandys iš filosofijos ir jos istorijos pašalinti kitas „filosofijas“, o kartu netiesiogiai rodys esant visuotinę filosofijos sąvoką, apimančią ir tas kitas plačios žmonių veiklos srities formas, „filosofines“ pažiūras ir perspektyvas.
Egzistencialistinė, arba egzistencinė, filosofija užima ypatingą vietą kaleidoskopiškoje dabartinėje buržuazinėje filosofijoje. Iš kitų filosofinių krypčių ji išsiskiria savo populiarumu. Tiesa, šitas jos populiarumas pastaraisiais metais yra kiek sumažėjęs, nes egzistencinė filosofija „išėjo iš mados“, tačiau ir šiandien egzistencializmo šalininkų, priešininkų arba žinovų galima surasti ne tik filosofijos specialistų arba intelektualinio elito, bet ir šiaip „išsilavinusių žmonių“ tarpe. Kokiu mastu ji pretenduoja aprašyti „kasdienės“ žmogaus egzistencijos struktūras ir kelia specifines egzistencijos problemas, tradiciškai priskiriamas vadinamųjų „amžinųjų“ (gyvenimo prasmės, dorovinio apsisprendimo ir kt.) žmogaus būties problemų sričiai, jos temos iš tiesų yra populiarios ir rūpi kiekvienam mąstančiam žmogui. Be to, egzistencinės filosofijos populiarumas yra jos kūrėjų (Z. P. Sartro, G. Marselio, A. Kamiu) sąmoningų pastangų rezultatas.
Daugelį egzistencinės filosofijos temų patys filosofai egzistencialistai perkėlė į „grynosios“ literatūros sritį. Nuo pat pirmųjų savo žingsnių ši filosofija pradėjo balansuoti ant ribos, kur susiduria filosofija, kaip sistemiškai ir metodiškai eksplikuotas mokslas apie pasaulį, ir intelektualinė beletristika. Toks egzistencialistinio filosofavimo svyravimas tarp „mokslo“ ir „literatūros“ nėra visiškai atsitiktinis dalykas, kurį butų galima aiškinti vien tuo, kad esą kai kurie egzistencinės filosofijos kūrėjai turėjo literatūrinių polinkių, o jų literatūrinis talentas buvo lygus jų filosofiniam genijui. Polinkis į literatūrą turi...
Šį darbą sudaro 2579 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!