pastaraisiais metais daugėlio pasaulio šalių, taip pat ir lietuvos, pedagogai nurodo būtinumą daugiau dėmesio skirti meno ir kitų mokomųjų dalykų integracijai mokykloje. Pasak pagrindinių Lietuvos švietimą reglamentuojančių dokumentų, integruotas bendrasis ugdymas suteikia visapusį išsilavinimą: visi dalykai yra vienodai svarbūs bendrajam išsilavinimui. Jie leidžia siekti bendrų lavinimo tikslų: ugdyti loginį, kritinį mąstymą, asmens raiškos priemones. Meninio ugdymo integravimas į kitų dalykų pamokas labai praturtina programinę medžiagą ir suprastina bei palengvina jos įsisavinimą.
Pradinėse klasėse per dailės pamokas plėtojamas ir lavinamas vaikų kūrybiškumas, skatinama jų individuali, spontaniška kūryba. Meninė kūryba vaikams- ne tik žaidimas, dar viena kalbos forma, bet ir priemonė simboliais ir vaizdais išreikšti pasaulėjautą, patirtį, žinias. Dailės pamokose mokinys ne tik laisvai reiškia savo emocijas, mintis ir jausmus plastinėmis priemonėmis, bet ir mokosi.
Šiam kursinui darbui pasirinkata tema dailės ir etnokultūros integracijos reikšmė meniniam ugdymui tema. Šių dalykų tarpusavio integracija būtų labai naudinga meniniam ugdymui, nes etninė kultūra- tai visų tautos socialinių sluoksnių nuolat atsinaujinanti materialinės ir dvasinės vertybių sistema, padedanti islaikyti tautinį tapatumą ir atverianti galimybę kūrybiškai dalyvauti tautų bendrijoje.
Tikslas: ištirti dailės ir etnokultūros integracijos reikšmę meniniam ugdymui pradžios mokykloje.
1. Mokslinės, metodinės literatūros analyzė, siekiant išsiaškinti integracijos sampratą.
2. Ištirti etnokultūrinio ugdymo reikšmę dailės pamokose.
3. Nustatyti integruotos etnokultūros pamokos įtaką, mokinių etnokultūrinės sampratos formavimuisi.
4. Ištirti mokytojų požiūrį į integruotas dailės ir etnokultūros pamokas, jų reikšmę.
Tyrimo objektas: dailės ir etnokultūros reikšmė meniniam ugdymui pradžios mokykloje
Tyrimo metodika: mokinių kūrybinių darbų analyzė, mokinių apklausa raštu. Tyrimas atliktas: Klaipėdos miesto mokykloje. Apklaustos 3 klasės mokiniai. Išviso tyrime dalyvavo 56 mokiniai ir 14 mokytojų.
1. DAILĖS IR ETNOKULTŪROS INTEGRACIJOS REIKŠMĖ MENINIAM UGDYMUI
Integracija [lot. Integratio - atnaujinimas, atstatymas] - dalių, elementų sujungimas į visumą (Tarptautinių žodžių žodynas, 1985, p. 215). "Daiktavardis "integracija" savo reikšme siejasi ir su lotynišku būdvardžiu integer, kuris verčiamas žodžiais "visas, ištisas, neliestas". Todėl integracija nurodo duoto daikto visumą arba vientisumą." (Z. S. Petrikienė, 2004, p....
Šį darbą sudaro 5869 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!