Namai – regis, aktualiausia socialinė ir ekonominė šių dienų žmogaus problema.
Kitiems žmogaus namai turi būti surišti su kultūrinėmis vertybėmis, su istorine atmintim, architektūra. Pavyzdžiui, toks yra J. Vaičiūnaitės pasaulis. O visos tos Justiniškės, Fabijoniškės arba Arvydo Pilaitė, kur standartinė gatvė, išdidžiai pavadinta I. Kanto alėja, – ar ten esama namų? Ar ten taip pat gyvena žmonės? Sakyčiau, jie ten buvoja, savo gyvenimo laiką leidžia kaip masinės visuomenės įkaitai.
Piniginiai santykiai nepripažįsta jokios kitos valdžios ir vertybės, kaip tik savo valdžią ir savo vertę. Ne tik nepripažįsta, bet ir nepakenčia. Kokia apimtim piniginiai santykiai įsismelkia į socialinį tautos kūną, tokia nušaknijami visi kiti jausmai. Kitaip tariant, į visus jausmus bei potyrius pradedama žiūrėti per piniginių santykių plotmę. Bet grįžkime prie žamės-namų ir su ja susijusių dalykų. Ne su abstrakčia žeme, o su konkrečia vietove, konkrečia tautos, genties gyvenama teritorija.
Valstybės teritorija randasi iš įvairių bendruomenių, kurias vienija kalba, papročiai, istorija, gyvenamų vietovių. Jeigu tos susisiejusios bendruomenės įgauna pakankamai galios ir savimonės siekti valstybingumo, tai jų gyvenamos vietos, gyvenvietės paverčiamos valstybine teritorija. Tos etnokultūrinės bendruomenės įgauna ir išlaiko tautinę apibrėžtį, nes tik sąmoningos tautos gali pretenduoti į valstybingumą. Tiesa, jos dar turi pareikšti pretenzijas ir įrodyti savo istorinį pašaukimą tapti valstybiniais subjektais. Tie sudėtingi procesai vyko XIX ir XX amžiais. Mūsų laikais Sąjūdis taip pat turėjo įrodyti, kad tautos siekis atkurti savo valstybę yra pagrįstas.
Esama ir daugiau dalykų, kurie suima, atrodytų, nelabai apibrėžiamus, bet kiekvienam žmogui labai gerai suprantamus dalykus, pavyzdžiui, gimtinę. Turi žmogus gimtinę ar jos neturi? Jei įdėmiau pasižiūrėsime į šiuolaikinę lietuvių tautą, pamatysime, kad viena iš probleminių tautos egzistencijai ašių, arba tautos skilimo linijų, bus labai paprasta – šeimoje susidurs kelios gimtinės. Jau šiuo metu kertasi, gali kirstis net trys gimtinės – senelių, tėvų ir vaikų. Ir tos gimtinės nesusikalbės, net jei seneliai, tėvai ir vaikai vieni su kitais kažkokia kalba...
Šį darbą sudaro 5627 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!