Tyrimai

Vaizdinio mąstymo tyrimas

9.8   (3 atsiliepimai)
Vaizdinio mąstymo tyrimas 1 puslapis
Vaizdinio mąstymo tyrimas 2 puslapis
Vaizdinio mąstymo tyrimas 3 puslapis
Vaizdinio mąstymo tyrimas 4 puslapis
Vaizdinio mąstymo tyrimas 5 puslapis
Vaizdinio mąstymo tyrimas 6 puslapis
Vaizdinio mąstymo tyrimas 7 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Mąstymas – tai psichinis procesas, kurio produktas – netiesioginis, apibendrintas pasaulio vaizdas žmogaus smegenyse.
Vaizdinis mąstymas yra konkretus, remiasi suvokimu ir vaizdiniais, jų pertvarkymu mintyse.
Konkretusis vaizdinis mąstymas - tai mąstymo uždavinių sprendimas vidiniais veiksmais (mintyse), mąstymas vaizdais, kada spręsdamas uždavinius žmogus operuoja atmintyje išlikusiais daiktų ir reiškinių vaizdiniais.
Veiksminis mąstymas formuojasi ikimokykliniame amžiuje (4-7 metais). Nors išlieka aktuali konkreti praktinė veikla su daiktais, tačiau vis daugiau mąstoma vaizdais sukauptų vaizdinių apie daiktus, reiškinius, veiksmus pagrindu. Dažnai matome berniukus, "vairuojančius" kieme įsivaizduojamą motociklą ar mašiną ir imituojančius garsus - burzgimą, signalizavimą. Taigi jau mažas žmogus pradeda operuoti vaizdais.
Šio amžiaus vaikams analitinės sintetinės pažinimo veiklos procese jau nebūtina tiesiogiai paliesti sudominusį daiktą , ar juo manipuliuoti. Tačiau ikimokyklinio amžiaus vaikas mąsto konkrečiais vaizdiniais, remdamasis tiesioginiu suvokimu, o ne abstrakčiomis sąvokomis. Vaizdinio mąstymo raidą itin skatina būdinga ikimokyklinio amžiaus veikla - žaidimas, piešimas, konstravimas.
Vaizdinio mąstymo raida susijusi su simboliniais (žaidimo) veiksmais; vaizdinio mąstymo dėka vaikas įvaldo veiksmus su žaislų pakaitalais, atstojančiais realius daiktus. Kartu šie (simbolizavimo) veiksmai reikalauja tam tikro lygio apibendrinimo, skatina aukštesnio lygio mąstymo veiklų, kai vaikas, pamažu stebėdamas žmones, socialinius reiškinius, juos atkurdamas vaizduotėje, žaidimuose, kaupia apibendrintas žinias apie esminius tikrovės reiškinius bei ryšius tarp jų.
Vaizdinis mąstymas, lyginant su veiksminiu, yra sudėtingesnis ir lankstesnis, daugiau apibendrintas. Vis dėlto vaizdinis mąstymas negali atspindėti objektyvios tikrovės sudėtingų ryšių, neišreikštų vaizdžiai. Pavyzdžiui, žmogus neturi vaizdinių kurie tiesiogiai galėtų apspindėti sąvokas jėga, greitis ir pan. Tuomet šių reiškinių pažinimas galimas tik abstrakčiu loginiu mąstymu.
Tyrimo tikslas: tirti 7 metų amžiaus vaikų sugebėjimą diferencijuoti bendrus esminius požymius ir tuo pagrindu atlikti objektų klasifikavimo veiksmus.
METODIKA
Naudojama „ketvirtas nereikalingas“ metodika.
Tiriamieji –
Darius
• Viktorija
• Ernestas
• Irma
• Mantas
• Inga
• Renatas
• Šarūnas
Darbo priemonės – naudojami aštuoni paveikslėliai, kuriuose pavaizduoti keturi objektai. Trys iš pavaizduotų objektų turi bendrą esminį požymį, o vienas jo neturi, todėl prie pirmų trijų netinka ir yra nereikalingas. Paveikslėliuose pavaizduota: pomidoras, paprika,...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1036 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
7 psl., (1036 ž.)
Darbo duomenys
  • Kognityvinės psichologijos tyrimas
  • 7 psl., (1036 ž.)
  • Word failas 66 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį tyrimą

www.nemoku.lt Panašūs darbai

Atvejo analizė: dėmesio, mąstymo ir atminties tyrimas eksperimentinėmis metodikomis

Atvejo analizė: dėmesio, mąstymo ir atminties tyrimas eksperimentinėmis metodikomis Kognityvinė psichologija
Peržiūrėti darbą

Mąstymo sąvoka ir formos. Formalaus operacinio mąstymo požymių apžvalga

Mąstymo sąvoka ir formos. Formalaus operacinio mąstymo požymių apžvalga Kognityvinė psichologija
Peržiūrėti darbą

Mąstymo reikšmė, rūšys, operacijos, formos bei mąstymo sutrikimai ir lavinimas

Mąstymo reikšmė, rūšys, operacijos, formos bei mąstymo sutrikimai ir lavinimas Kognityvinė psichologija
Peržiūrėti darbą

Tarpinio įsiminimo tyrimas

Tarpinio įsiminimo tyrimas Kognityvinė psichologija
Peržiūrėti darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį tyrimą