Atmintis vaidina labai svarbų vaidmenį žmogaus gyvenime. Atmintis – tai įvairios medžiagos įsiminimas, pažinimas ir atgaminimas. Pasak Cicerono, atmintis yra „visų dalykų saugykla ir sergėtoja“.
Taigi informacijos įsiminimas ir atsiminimas vaidina labai svarbų vaidmenį žmogaus gyvenime.
Ikimokykliniame amžiuje sparčiai vystosi vaikų gebėjimas įsiminti ir atsiminti. Iš esmės jų atmintis yra nevalinga. Tai reiškia, kad vaikai dažniausiai sąmoningai nesistengia ką nors įsiminti. Jis įsimena tai, į ką veikloje buvo atkreiptas dėmesys, kas padarė jam įspūdį, kas buvo jam įdomu.
Valingai įsiminti ir atgaminti vaikas pradeda viduriniame ikimokykliniame amžiuje. Valinga atmintis formuojasi keliais etapais. Vaikas pradeda suvokti būtinumą įsiminti ir atsiminti. Įsiminimo ir atsiminimo būdų vaikas neišranda pats. Jų išmoko suaugusieji. Vaikas, stengdamasis įsiminti, pamažu išmoksta pakartoti, perprasti, susieti vienus įsimenamus dalykus su kitais ir atsimenant panaudoti tus ryšius.
Nors vaikai jau neblogai moka valingai įsiminti, vis dėlto net ikimokyklinio amžiaus pabaigoje vyrauja nevalinga atmintis. Nevalingas įsiminimas, susijęs su aktyviu protiniu vaikų darbu, iki pat ikimokyklinės vaikystės pabaigos yra daug produktyvesnis negu valingas tos pačios medžiagos įsiminimas.( Muchina 1988, p.223-226)
Vaikai, pradėję lankyti pradinę mokyklą, vis geriau pradeda įsiminti. Todėl viduriniosios vaikystės raidai būdinga vis gerėjanti atmintis. Jie geriau įsisąmonina ir naudoja kartojimą. (R. Žukauskienė, 1998, p. 243-247)
Didelę reikšmę ikimokyklinukų bei jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų gyvenime turi paveikslėlis. Paveikslėliai padeda mokytojoms įtvirtinti vaikų žinias apie žinomus daiktus ir praplečia akiratį, supažindindami su naujais daiktais, su naujais aplinkinės tikrovės reiškiniais. Paveikslėlis – svarbi kalbos, mąstymo, atminties ir vaizduotės ugdymo priemonė.
Organizuodami vaikų darbą su paveikslėliais, yra padedama vaikams nevalingai įsiminti paveikslėliuose pavaizduotus daiktus. (L. Žitnikova, 1981, p. 7-8)
Galiausiai vaikai suvokia, kad specialūs įsiminimo veiksmai yra būtini, išmoksta pasinaudoti pagalbinėmis priemonėmis, padedančiomis atsiminti.
Specialiais bandymais buvo pademonstruota, kaip vaikai išmoksta specialių įsiminimo ir atsiminimo būdų. Taigi vaikai buvo mokomi paveikslėliais, padedančiais įsiminti žodinę medžiagą, kiekvieną žodį siejant su artimiausiu pagal turinį paveikslėliu. Mokydamiesi atminties būdų, vaikai pradeda aiškiau suvokti, kad atvaizdai...
Šį darbą sudaro 1328 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!