1939 m. A. Maceina savo veikale „Pedagogikos istorija“ išskyrė 5 pedagogikos istorijos mokslo aspektus – istorinis, pedagoginis, kultūrinis, visuomeninis, pasaulėžiūrinis. Ekonomikos (gamybinis) aspektas.
Ugdymo istorija yra istorinė disciplina, tokia, kuri savo objektą tiria genetiniu (kilmės) vystimosi kaitos požiūriu. Ne statinis atskirų ugdymo tipų, atskirų teorijų, problemų ar ugdymo institucijų, teorijų pavaizdavimas yra šio mokslo tikslas ir uždavinys, bet dinaminis ugdymo aprašymas (pavaizdavimas) laike.
Kiekvienas istorinis mokslas stengiasi užčiuopti gyvą gyvenimą, kuris pulsavo prieš 1000-čius metų, turėtų stengtis parodyti mums šią gyvybę su visais jos pasikeitimas ir leistų pajusti jos pulsą. Istorija stengiasi atgaivinti praeitį, nes tik per šį atgaivinimą pavyksta pažinimas.
Kol istorijos mokslas yra šaltas, negyvas ir tik senienų registravimas, ir statinis aprašymas, nes kiekvienas pažinimas yra ir pergyvenimas. Reiškinius būtina pateikti taip, kad jiems neliktume abejingi.
1. Ugdymo istorija turėtų tirti savo objektą gyvenimiškoje tikrovėje.
2. Ji turėtų stengtis tą objektą (ugdymo proceso momentus) pavaizduoti visoje pilnumoje.
3. Pedagogikos ar ugdymo istorija turėtų stengtis atkurti, pavaizduoti atskleisdama vidinį jų kitimą, kaitą.
4. Svarbios ne tiek statinės formos, o tų formų susidarymas ir svarbiausia priežastis, kurios jas sukūrė ir keitė einant amžiams.
Pedagogikos gyvenimo (pedagogikos proceso) kaita ir yra pedagogikos (ugdymo) tyrimo objektas. Pedagogikos istorija įsijungia į visuotinę istoriją ir tampa viena iš disciplinų.
Pedagogikos istorija yra pedagogikos disciplina, nes ji savo objektu renkasi ne visą žmogaus gyvenimą, o tik vieną jo sritį – ugdymą. Pedagogikos istorija atsiriboja nuo visų tų gyvenimo apraiškų, kurios pedagoginiam procesui turi tik netiesioginę įtaką arba kurios nėra pedagoginės.
Pozityviai pedagogikos istorija apima visas tas gyvenimo sritis ir reiškinius, kurie laikytini pedagoginiais tiesiogine prasme arba glaudžiai siejasi su ugdymu.
Pedagogika savo objekto neišskiria iš gyvenimo ir neizoliuoja jo nuo kitų sričių. Ji žiūri į ugdymą kaip į viso gyvenimo, visos kultūros rezultatą ir šioje visumoje stengiasi jį pavaizduoti.
Pedagogikos darbas visada yra visuotinis (A.Maceina). Jis kyla iš viso žmogaus ir iš viso gyvenimo. Turi savo požymių,...
Šį darbą sudaro 10839 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!