Ugdymas – svarbiausias žmogaus tapsmo veiksnys, o jo šerdis – mokymas, suteikiąs asmenybei mokslo žinių sistemą. Ugdymo fenomenas priklauso prie tos žmogiškojo veikimo srities, kurioje įvyksta gyvenimo atnaujinimas nenurūkstamoje kartų eilėje.
Ugdymas – plati sąvoka, apimanti ugdytojo ir ugdytinio veiklą. Sudėtinės jos dalys: ugdytinio veiklos plotmėje – saviugda; ugdytojo veiklos plotmėje - auginimas, švietimas, mokymas ir mokslinimas, lavinimas, auklėjimas, taip pat ir formavimas.
Svarbiausias ugdymo tikslas – žmogaus pastangų tobulėti skatinimas, pasitelkiant aplinką ir šalinant jos neigiamų reiškinių įtaką.
Institucinio ugdymo paskirtis – sudaryti sąlygas individui mokytis visą gyvenimą, kad pritaptų prie nuolat kintančio visuomeninio gyvenimo, įsisavintų naujas žinias ir technologijas.
Ugdoma pedagogiškai veikiant, o pedagoginės veiklos uždavinys – skatinti ugdytinio pastangas tobulėti. Ugdyti – tai daryti, kad kas augtų, ūgėtų, eitų aukštyn. Ugdytojų pareiga – tinkamai ir sumaniai organizuoti šį procesą.
Ugdymas yra augančiosios kartos ugdymo institucijų veiklos šerdis, kur viskas – veikėjai pedagogai, jų veikla ir aplinka – turi tarnauti ugdymo tikslams. Ugdymas čia yra sistemingas, organizuotas, nuoseklus. Nesistemingai, nenuosekliai ugdoma per žiniasklaidos priemones, kultūros įstaigų, bažnyčios ir panašių institucijų, kurioms ugdymas nėra jų veiklos pagrindas, veiklą. Čia reikšmingiausi yra pažintiniai, rekreaciniai, emociniai akcentai.
Ugdymas tęstinio ugdymo institucijose yra specifinis, pagrįstas suvogta būtinybe tobulėti arba pažintiniais, rekreaciniais, emociniais interesais.
Ugdymo procesas augančios kartos ugdymo institucijose vadinamas pedagoginiu procesu.
Ugdymą vertinant kaip permanentinį reiškinį, ugdymo procesą būtų galima įvertinti kaip edukacinio proceso terminu, o jo sudėtinėmis dalimis būtų pedagoginis ir andragoginis procesai; savo ruožtu jų dalimis – mokymo ir auklėjimo procesai, atspindintys skirtingų ugdymo institucijų ugdymo proceso bendrumą ir specifiką.
Referate nagrinėjami ugdymo tikslai, sudėtinės ugdymo dalys, ugdymo savybės, ugdytojų atliekamos funkcijos.
1. UGDYMO PROCESO SAMPRATA
Ugdymo procesas vadintinas edukaciniu procesu, o jo sudėtinės dalys – pedagoginiu ir andragoginiu procesais; pastarieji bendrai ir specifiškai reiškiasi mokymo ir auklėjimo procesų metu.
Ugdymas yra tikslinga ugdytojo ir ugdytinio sąveika, gėrybėmis brandinanti žmogaus biofizinę sandarą, psichiką, santykius, kultūrą ir dvasią.
Žmogaus ugdymas struktūruojamas taip:
1. Ugdymas...
Šį darbą sudaro 3138 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!