Šiuolaikinėms ikimokyklinėms įstaigoms keliamas uždavinys padėti mokiniui tiksliai siekti tinkamos pažangos, atpažinus jo ugdymo(si) poreikius. Svarbu padėti ugdytiniams išmokti mokytis, įgyti įvairias kompetencijas, užtikrinti kiekvieno ugdytinio ugdymo(si) pilnavertį, kokybišką procesą. (Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas, 2014). Tačiau labai sunku pasiekti gerų ugdymo(si) rezultatų be visapusio bendradarbiavimo su gausia įstaigos bendruomene: pedagogais, specialistais, tėvais. „Ikimokyklinis amžiaus tarpsnis yra vertingas pats savaime. Šiame amžiuje vyksta intensyvus biologinis vaiko smegenų brendimas, sąlygojantis vaiko prigimtinių galių sklaidą, fizinę, kognityvinę, emocinę, socialinę jo raidą bei lemiantis vaiko mokymosi mokykloje ir tolesnio gyvenimo sėkmę.“ (Lietuvos Respublikos Švietimo ir mokslo ministerija, 2014). Viena didžiausių valstybinio švietimo problemų ikimokyklinėse įstaigose dažniausiai yra ne pedagogų atlyginimai, ne pedagogų kompetencijos trūkumas, ne prasta vadyba, ne įstaigos administracijos bei pedagogų komunikavimo su tėveliais trūkumas, o menkas tėvų dalyvavimas ugdymo(si) procese. Ikimokykliniame vaiko amžiuje itin reikalinga visokeriopa suaugusiųjų pagalba. Jegelevičienė ir Prakapas (2018) nurodo, kad ugdytojai turi gebėti ne tik atlikti kasdienes butines veiklas, tačiau ir planuoti, kontroliuoti, vertinti veiklą, teikti grįžtamąjį ryšį ugdytiniams, kurti bei įgyvendinti naujas mokymo strategijas, bendrauti ir į mokymosi procesą įtraukti mokinių tėvus, bendradarbiauti su kolegomis ir pan.. Mano nuomone, tėvams svarbu vykdyti tęstinumą: ugdyti įvairias vaiko kompetencijas skirtingose aplinkose, lygiai taip pat, kaip tai daro ikimokyklinės įstaigos pedagogai, nesitikėti, jog viską už juos atliks ikimokyklinės įstaigos specialistai. Šiame rašto darbe norėčiau aptarti tėvų įsitraukimo į ugdymo procesą svarbą vaiko ikimokykliniame amžiuje.
Išorinio vertinimo metodika įvardina dvi puses, kurios išryškina tėvų ir ikimokyklinės įstaigos stipraus ryšio aplinkybes. Pirmuoju atveju – svarbiausiu aspektu įvardijamas tėvų įsitraukimas – metodikoje įvardijamas kaip tėvų pagalba mokantis. Kita pusė – mokyklos bendruomenės pastangos, kaip ji įtraukia tėvus į vaiko ugdymo procesą, kuris vertinimo metodikoje įvardijamas kaip mokyklos organizuojamas pedagoginis švietimas ir kita vaikui skirta įvairiapusė speciali pagalba: psichologas, logopedas, soc. pedagogas ir t.t. (Ugdymo plėtotės centras, 2012). Šeima yra pagrindinė švietimo įstaiga, lemianti...
Šį darbą sudaro 904 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!