• Darbo ginčai yra vienas iš darbo santykių bruožų.
• Darbo procesui būdingi konfliktai.
• Pačia bendriausia prasme darbo ginčas gali būti suvokiamas kaip darbo santykių subjektų konfliktas, kai vienas subjektas iškelia tam tikrus reikalavimus, o kitas arba iš dalies, arba visiškai juos atmeta.
• Darbo ginčas – nesutarimas tarp darbuotojo ir darbdavio dėl darbo įstatymuose, kituose teisės aktuose, darbo ar kolektyvinėje sutartyje nustatytų teisių ir pareigų įgyvendinimo, kurio nepavyko sureguliuoti derybomis.
• subjektyvios;
• organizacinės teisinės;
• organizacinės techninės.
Subjektyvios darbo ginčų priežastys
• PRIEŽASTYS
• Darbdavys
• Darbuotojas
• Nesuvokia darbo įstatymų:
• neskatina socialinio dialogo;
• dažnai neigiamai atsako į
• teisėtus darbuotojo
• reikalavimus;
• nevykdo savo pareigų;
• ignoruoja teisėtus darbuotojų
• reikalavimus.
• Neišmano darbo įstatymų:
• kelia neteisėtus reikalavimus
• dėl pažeistų teisių atkūrimo;
• nesuvokia darbo specifikos;
• taiko neadekvačią savo
• interesų gynybą.
Organizacinės teisinės darbo ginčų priežastys
• PRIEŽASTYS
• Įstatymų spragos
• Netikslus teisės normos
• formulavimas
• Nevienareikšmiškas
• traktavimas taikant teisės
• normą praktikoje
Organizacinės techninės darbo ginčų priežastys
• PRIEŽASTYS
• Darbo apskaitos
• trūkumai
• Netinkamai sudaryta
• pagrįsta darbuotojų
• darbo apmokėjimo bazė
• Netinkamai įvertinta
• darbo vieta
• Netaikomas arba ne iki
• galo taikomas teisingo
• darbo apmokėjimo
• principas
• Neteisingas darbo ir
• poilsio laiko
• organizavimas
• Darbo organizavimo
• trūkumai
• Netinkamai atlikta
• darbų analizė
• Nesuplanuotos darbo
• vietos, nesudarytos
• palankios darbo sąlygos
• Netinkamai paskirstyta
• atsakomybė
• Kontrolės trūkumai
• Aiškiai nesuformuluojami
• galutiniai ir tarpiniai
• rezultatai, jų tikrinimo
• grafikas
• Neanalizuojami veiklos
• trūkumai, nesudaromi
• kvalifikacijos kėlimo
• planai
• Neužtikrinama darbdavio
• ir darbuotojų veiksminga
• komunikacija
Prevencinės priemonės:
• TIESIOGINĖS:
• 1)Taiko darbdavys;
• 2) Taiko darbuotojas.
• NETIESIOGINĖS – valstybės parama.
Tiesioginės priemonės, kurias taiko darbdavys
• Taiko darbdavys:
• 1) įmonės teisinės aplinkos formavimas (darbo įstatymų išmanymas ir tinkamas taikymas, darbuotojų informavimas ir konsultavimas, tiesioginių derybų skatinimas, teisinės ir konfliktų sprendimo kultūros ugdymas);
• 2) Veiksmingas įmonės darbo organizavimas (darbų apimties ir darbuotojų poreikio planavimas, teisingas darbo apmokėjimo organizavimas, palankių darbo sąlygų sudarymas, kvalifikacijos kėlimo galimybių numatymas, bendradarbiavimas visais lygiais).
Tiesioginės priemonės, kurias taiko darbuotojas
• Taiko darbuotojas -
• (darbo įstatymų žinojimas ir jų taikymas, tinkamas darbo funkcijų vykdymas, dalyvavimas įmonės valdyme, partnerystės siekimas,...
Šį darbą sudaro 3268 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!