ĮVADAS
Temos aktualumas. Šiais laikais organizacijų vykdomos veiklos kokybei teikiama vis didesnė svarba. Žinomų, palankiai vertinamų ir klestinčių įmonių siūlomos paslaugos ar prekės dažniausiai išsiskiria savo kokybe, ir ja prilygsta konkurentams. Būtent dėl to efektyvi kokybės vadyba įgauna ypatingą svarbą. Remiantis B. Martinkumi ir V. Žilinsku (p. 328, 2001), kokybę galima apibrėžti kaip filosofinę kategoriją, charakterizuojančią daiktus ir reiškinius pagal jų rūšies esmę, Kokybė – tai ypatybė; vertė; tikimo laipsnis. Šie autoriai kokybę taip pat išskiria į sudedamąsias dalis: specifikacijų atitikimą, ydų nebuvimą, ir vartotojo poreikių tenkinimą. Kokybės vertinimui mokslinėje literatūroje yra skiriama daug dėmesio. Pagal J. Juran, kokybės tobulinimą galima apibrėžti kaip procesą, kurio metu palaikantys mechanizmai sustatomi į vietas taip, kad būtų pasiektas stabilus produkto kokybės lygis. Tai apima išteklių paskirstymą, žmonių paskyrimą kokybės projektams kurti, tų žmonių mokymą ir bendrai pastovių struktūrų sukūrimą kokybei vystyti ir palaikyti. (V. Dikavičius, S. Stoškus, 2003, p. 38) Apie kokybę, jos svarbą, ir užtikrinimo metodus rašė tokie autoriai kaip W, E. Deming, J. M. Juran, K. Ishikawa, N. Kano, ir kiti. Yra nemažai metodologinių modelių, pagal kuriuos įvairiose organizacijose vykdoma kokybės kontrolė. Šių modelių pavyzdžiai: LEAN metodologija, ISO 9000 standartai, SERVQUAL bei kiti minėtų autorių modeliai, pvz., W. E. Demingo 14 veiksnių kokybės vadybai ir t. t.. Kokybės vertinimo aktualumas galioja ir kultūros sektoriuje, tačiau skiriasi tuo, jog kultūrinė veikla yra glaudžiai susijusi su menais. Meno vertės ir kokybės subjektyvumas trukdo sukurti tikslias ir griežtas sistemas įvertinti kokybei. Dėl šios išskirtinės kultūros sektoriaus savybės, jis reikalauja specifinės kokybės vadybos metodų adaptacijos. Kultūrinių organizacijų veiklos analizė leidžia lengviau suvokti, kokie yra efektyviausi šiuolaikiniai kokybės kontrolės ir tobulinimo metodai ir kaip jie yra pritaikomi kultūrinės veiklos vadybos kontekste.
Temos ištirtumas ir naujumas. Kokybės tyrimai vadyboje yra dažnas reiškinys, tačiau tokio tipo tyrimai, apsiribojantys būtent kultūros sektoriumi, yra retesni. Kai kurie iš jų nagrinėja teikiamų paslaugų kokybę būtent muziejuose: J. Maher ir J. Clark (2005), I. Podbrežnik (2016), V. Daskalaki ir kt. (2020), Sıla Karacaoğlu (2018). Tyrimų daugėja, ir tai atkreipia dėmesį į teikiamų paslaugų kokybės vertinimo kultūros sektoriuje svarbą.
Šį darbą sudaro 7876 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!