Esės

Straipsnio analizė: A. Juodytė "Vaikystė kaip socialinė negalė: mitologizuoto diskurso konstravimas ir sklaida socialinėje-pedag

10   (1 atsiliepimai)
Ištrauka

Esė A. Juodytės straipsnio „Vaikystė kaip socialinė negalė: mitologizuoto diskurso konstravimas ir sklaida socialinėje – pedagoginėje realybėje“ Šios mokslinės argumentuotos esė tikslas yra įvaldyti ir suprasti mokslinio stiliaus A. Juodaitytės straipsnį „Vaikystė kaip socialinė negalė: mitologizuoto diskurso kontrastavimas ir sklaida socialinėje – pedagoginėje realybėje“, bei apipavidalinti mokslinį tekstą, jį suprasti ir mokėti interpretuoti, bei ugdyti gebėjimą tinkamai dirbti su moksline literatūra. Straipsnyje yra pateikiami 4 mitai, kurie turi didelę reikšmę ir gana dažnai aptinkami šių dienių visuomenėje. Lietuvoje ypatingai stokojama tyrimų, kurie galėtų išgryninti vaikystės postmodernųjį, socialinį diskursą, todėl, kad jo sklaidai trukdo mitologizuotas vaikystės, kaip socialinės negalės vaizdinys, pereinantis iš kasdienybės srities ir į socialines, humanitarines praktikas. Įvardijant šio straipsnio mokslinę problemą, kuri formuluojama teiginiu, Lietuvoje jaučiamas stygius tyrimų, kurie apibendrintų vaikystės socialinį, kultūrinį diskursą ir išryškintų vaikystės sklaidą socialinio pedagoginio darbo praktikoje, taigi problema yra tame, kad turėtų būti atskleistas sklaidai trukdantis mitologizuotas vaikystės, kaip socialinės negalės vaizdinys, mitų turinys bei raiška, bet kaip galime pastebėti, taip nėra. Manau ši tema yra labai aktuali šių dienų visuomenėje, nors ir yra nemažai tyrinėjama, tačiau reikia paminėti, kad šiandienai visuomenei šios problemos tampa vis aktualesnės ir rimtesnės, nes vaikai tai mūsų ateitis, iš jo susiformuos suaugęs žmogus, ir nuo kiekvieno individo priklauso, kokia yra mūsų visuomenė. Kalbant apie nagrinėjamo straipsnio objektą, galime įvardinti vaikystės kaip socialinės negalės mitologizuoto diskurso konstravimas. Straipsnis susideda iš dviejų dalių, pirmojoje pristatomos vaiko ir vaikystės sampratų interpretacijos tradicionalizmo ir postmodernizmo sankirtose, o antrojoje dalyje – vaikystės kaip sociokultūrinio fenomeno mitologizavimas, ir pateikiami mitai „vaikystė – rengimasis suaugusiųjų gyvenimui“, „vaikų bendruomenė - nesėkmingas bandymas pamėgdžioti suaugusiuosius“ ir „vaikų bendruomenė – nesėkmingas bandymas pamėgdžioti suaugusiuosius“ bei „vaikystės, kaip socialinės negalės konstravimas biheviorizmo idėjų įtakoje“. Straipsnyje identifikuojama, kaip šių mitų pagrindu įvyksta vaikystės sociokultūrinės esmės iškraipymas priskiriant jai socialinės negalės statusą, suvokiant vaiką kaip socialiai nebrandų individą, o vaikus kaip socialiai nebrandžių veiksnių grupę. Šios mokslinės argumentuotos esė tikslas yra apžvelgti mokslinę literatūrą, vaikystės kaip socialinės negalės mitologizuoto diskurso konstravimo tema. Straipsnyje plačiai analizuojamos ir aptariamos komunikacinės vaiko ir suaugusiojo problemos persipinant tradicionalizmui ir postmodernizmui. Pastaruoju metu, kaip teigia straipsnio autorė, vis dažniau akcentuojama vaiko, kaip asmens socialinės patirties kokybė, o ne kiekybė, kuri yra prilyginama suaugusiųjų patirčiai, ir tuo būdu vaikas įgyja socialiai nebrandaus asmens statusą. Taip yra neigiamas vaikų dalyvavimas socialiai reikšmingų sprendimų priėmime. Ir visa tai vyksta šiandieninėje visuomenėje. Tradicinio vaiko raidos ir socializacijos teorijos pristatė vaikus kaip dar neišbaigtus kūrinius, kurie savo ir suaugusiųjų pastangomis privalo tapti suaugusiaisias, taigi įveikti savo nesubrendimą ir tapti “tikrais žmonėmis” ir tikrais visuomenės nariais (Kabašinskaitė, 2002). O taip neturėtų būti, vaiko dalyvavimo socialiai reikšmingų procesų priėmime turėtų būti skatinamas, o ne slopinamas. Vaikams neturėtų būti deleguojami, kaip įprastai pasitaiko, tik socialiai nereikšmingi vaidmenys. Todėl reikia pasakyti, kad straipsnio autorės suformuluotas teiginys „Suaugusieji prisiima pagrindinius vaidmenis, ir tampa vaikus prižiūrinčiais bei kontaktuojančiais asmenimis“ yra atspindintis šių dienų visuomenės požiūrį, kuriam susisiformuoti turėjo didelę reikšmę kultūros archetipai, atėję iš agrarinės ir industrinės visuomenės, kai vaiko branda buvo suvokiama atitinkamai pagal vaiko fizines galias. Taip pat belieka pritarti ir kitam autorės pateiktam teiginiui, kuris manau labai taikliai atspindi vaiko svarbą žmonių santykiuose. Teiginys, pavartotas kaip citata skamba taip: „žmogus - tampantis asmenybe, tačiau dar nesantis ja“. Žinoma, šiame teiginyje galime įžvelgti ir priešiškumą, jei nesuklysiu įvardindama, nes vaikas jau vadinamas asmenybe, nors kita teiginio dalis tam prieštarauja, ir teigiama, kad jis dar nėra asmenybe, ja taps ateityje. Taigi apibendrinę galime teigti, kad posmoderniojoje visuomenėje vaikas ir vaikystė yra labai svarbus visomis prasmėmis, ir kultūrinėmis, ir socialinėmis bei dvasinėmis. Aptariant vaikystės kaip sociokultūrinio fenomeno mitologizavimą, reikia pradėti nuo to, kad reikia suvokti, jog vaikai, kaip teigia straipsnio autorė, yra įprasti žmonės šiame pasaulyje. Vaikystės mitologizavimas socialinėje pedagoginėje praktikoje yra vaikystės suvokimas, kaip socialinės nebrandos – socialinės negalės periodas, o vaikai, kaip socialiai nebrandūs individai. Taip atsitinka, todėl, kad vis dar stokojama, kad iš profesinės veiklos žinios dar nėra pilnai perteikiamos į mokslą, ši stoka ypač pasireiškia socialines pedagogikos ir socialinio darbo praktikoje. Socialiai atsakingų darbuotojų veikla yra įtakojama mitų, kurių pagrindu yra kuriamas minimas mitologizuotas diskursas. Aptariant pirmąjį mitą, galime pradėti nuo to, kad pateiktų mitų įtakotas vaikystės diskursas yra susijęs su viduramžių kultūra ir civilizacija, minimais archetipais, kuriose aiškinama, kad vaikas yra „mažas suaugęs žmogus“. Pirmasis mitas yra gan plačiai aiškinamas, įvardijant jo susiformavimo priežastis iliustruojant jas lengvai suprantamais pavyzdžiais, o tai leidžia lengviau suprasti analizuojamą mokslinio stiliaus tekstą. Konservatyvusis socialinės pedagogikos, kaip mokslo pobūdis ne visada atitinka postmoderniosios epochos dvasios, ir atskleidžia, kad „vaikas jau nuo pat gimimo yra suvokiamas kaip esantis socialinis, kultūrinis individas, o ne tik į ją įeinantis, kaip dažniausiai įprasta manyti, bet ir joje kuriantis, suteikiantis jai naujas socialines ir kultūrines prasmes. Atsiranda vaiko kitoniškumo sąvoka, kuris straipsnio autorės apibrėžiama, kaip „vaiko kitoniškumas apsprendžiamas socialine, kultūrine aplinka, palaikančia ar izoliuojančia vaiko socialinę raišką.“ Deja, reikia pripažinti, kad dažniausiai vaiko socialinė raiška yra slopinama, arba nepilnai atskleidžiama. O štai Ona Monkevičiėnė įžvelgia ir kitą pusę: “mažą vaiką pasiekia informacijos srautai iš viso pasaulio

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 2016 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
7 psl., (2016 ž.)
Darbo duomenys
  • Pedagogikos esė
  • 7 psl., (2016 ž.)
  • Word failas 62 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šią esę

www.nemoku.lt Panašūs darbai

Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt