• Socialinė pedagogika – tai mokslo šaka, nusakanti bendros pedagogikos socialinę funkciją ir tirianti ugdymo procesus tam tikroje socialinėje aplinkoje. Pvz.: padėti jaunimui greitai adsaptuotis socialinėje sistemoje, pasipriešinti negatyviems elgesio normų pasikeitimo reiškiniams.
• Tai taip pat viena iš antropologinių (mokslai, tiriantys žmogų, jo kilmę, raidą) mokslo šakų, tiria žmogų jai būdingu požiūriu – socialinių- kultūrinių jo gyvenimo sąlygų fone, ieško būdų, kaip pažinti žmogų grupėje, visuomenėje, visuomenės istorinėje raidoje ir rasti priemones, kaip daryti jam įtaką, padėti jam, patekus į keblią padėtį, pritapti socialinėje aplinkoje, išmokyti jį kaip grupės narį, pažinti aplinką, save ir pačiam socializuotis, netgi keisti aplinką atsižvelgiant į savo poreikius ir galimybes.
• Socialinė pedagogika sprendžia laisvalaikio ir užimtumo klausimą.
• Soc. Pedagogika – sudėtinė bendrosios pedagogikos dalis, todėl ji apibūdinama tais pačiais terminais, taikomi tie patys metodai, priemonės tik atsižvelgiant į konkrečią situaciją, aplinką.
• L.Jovaiša, P.Jucevičienė ir šveicarų mokslininkas B.Kroneberg neignoruoja SP termino, tačiau atsižvelgdami į tai, kad edukologija, būdama platesnė už pedagogiką socialinių mokslų sritis, vartoja socialinės edukologijos, kaip edukologijos mokslų šakos, tiriančios ugdymą formalios ir neformalios visuomenės institucijose, terminą. Abu šie terminai reiškia rūpinimąsi žmonėmis, turinčiais socialinių- edukacinių problemų jų gyvensenoje.
• Socialinis pedagogas. Gali ir turi atlikti ugdomąją funkciją, o socialinis darbuotojas – negali.
3. integruoti ją su kitomis ugdymo kryptimis, siekiant pakelti visuomenės kultūros lygį
4. SP turi suteikti konkrečių žinių, kurių reikia vienokiai ar kitokiai ugdymo grupei, atliekančiai ugdymo funkciją.
• Socialinio pedagogo funkcijos:
1 . teorinė- pažintinė
2. taikomoji
3. humanistinė
• Teorinė – pažintinė funkcija paremta tuo, kad SP kaupia žinias, jas sintetina, siekia sudaryti kuo išsamesnį šiuolaikinės visuomenės paveikslą tyrinėjimo procese.
• Taikomoji f. remiasi priemonių bei sąlygų efektyviam SP poveikių sudarymui paieška.
Humanistinės funkcijos tikslas – SP procesų tobulinimas, sudarant geras sąlygas asmenybės vystymuisi ir jos saviraiškai.
Klausimai- sritys, kuriuos sprendžia SP:
1. Socialinės-kultūrinės mikroaplinkos (šeimos, mokyklos, grupių-formalių ar ne, kolektyvų) įtaka jo asmenybei formuoti ir socializmuoti.
2. Gretutinio ugdymo institucijų (vakarinės...
Šį darbą sudaro 1781 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!