Mokslas- tai žmogiškosios veiklos, nukreiptos į naujų žinių sukūrimą ir sisteminimą bei supratimo apie tą veiklą sfera. Norint suprasti socialinės pedagogikos kaip edukologijos mokslo šakos ypatybes, tenka išsiaiškinti tai, ką ji turi tyrinėti, išskirti specifinę jos tyrinėjimo sritį.
Pedagogikoje diferencijacijos ir specializacijos procesas pastaruoju metu labia sustiprėjo. Kai kurios iš pedagogikos sričių jau išsisklaidė į savarankiškas mokslines pedagogikos šakas, tokias kaip: ikimokyklinė pedagogika, mokyklos pedagogika, specialioji pedagogika, pedagogikos istorija. Prie jų gali būti priskiriama ir socialinė pedagogika. Tai, kad socialinė pedagogika išsirutuliojo iš bendrosios pedagogikos, rodo, jog jos dėmesio lauke yra tie patys reiškiniai ir procesai, kuriuos nagrinėja ir pedagogika, tik aptarianti juos kitu aspektu. Socialinės pedagogikos specifika koncentruojasi žodyje “socialinė”.
Savokos “socialinis” supratimas sutelkia visa, kas susiję su visuomeniniu žmonių gyvenimu, skirtingomis jų bendravimo ir tarpusavio sąveikos formomis. Taigi, jeigu pedagogika_ mokslas apie augančios kartos ugdymą bei lavinimą, tai socialinė pedagogika- pedagogikos mokslo šaka, ugdymo ir lavinimo procesuose išskirianti reiškinius, susijusius su vaiko įtraukimu į bendrą visuomeninį gyvenimą. Toks vaiko “įvedimo” į visuomenę procesas, t.y. perteikimas tam tikros socialinės patirties ( žinių, vertybių, elgesio taisyklių ir normų, nuostatų) vadinamas socializacija.
Vaiko socializacija - ilgas ir sudėtingas procesas. Kiekviena visuomenė, kiekviename vystymosi etape sukurianti tam tikrą socialinių bei dorovinių vertybių sistemą, elgesio taisykles, idealus, pirmiausia suinteresuota tuo, kad vaikas suvoktų tai ir, pavertęs savastimi, galėtų tapti pilnateisiu tos visuomenės nariu.
Įvairių socialinių institucijų vaidmuo vaiko socializacijos raidoje nevienodas. Vienos turi tik stichinį, trumpalaikį poveikį , kitos vykdo tikslingo bei nuoseklaus poveikio asmenybės formavimuisi funkciją. Socializacijos institucijoms, prasmingai veikiančiomis augantį vaiką, laikoma: šeima, kultūra, religija ir švietimas.
Pedagogikos dėmesio objektas yra vaikas, o tyrinėjimo sritis – vaiko ugdymo visuomenėje dėsningumai. Tuomet socialinės pedagogikos objektu mes laikysime vaiką, o tyrinėjimo sritimi – vaiko socializacijos dėsningumus. Pedagogika – šio tyrinėjimo sritis yra kiek siauresnė, nes sudėtinguose socialiniuose reiškiniuose – auklėjime, ugdyme – išskiriami tik tie aspektai, kurie tiesiogiai...
Šį darbą sudaro 1071 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!