Pradinėje mokymosi pakopoje formuojasi vaiko asmenybė, įgyjami socialiniai įgūdžiai, mokomasi gyventi nuolat besikeičiančioje visuomenėje, todėl neatsitiktinai didelis dėmesys skiriamas socialiniam ugdymui.
Pradinėje mokymosi pakopoje mokykloje socialinis ugdymas grindžiamas istorinės bei geografinės aplinkos pažinimo, tautinio, ekologinio, ekonominio bei pilietinio ugdymo tematika ir yra sudedamoji pasaulio pažinimo dalyko dalis.
Pasaulio pažinimo kurso paskirtis – įvesdinti vaiką į artimiausią socialinę bei gamtinę aplinką, padėti suvokti, kaip gamtinė, kultūrinė, socialinė aplinka veikia žmonių gyvenimo būdą, sudaryti sąlygas išsiugdyti reikiamus gyvenimui toje aplinkoje gebėjimus, įgūdžius, vertybines nuostatas. Svarbiausi gebėjimai ir vertybinės nuostatos įgyjamos veiklos metu, per patirtį: moksleiviai aktyviai veikia, aiškinasi, svarsto, daro išvadas ir priima sprendimus. Tokiu būdu siekiama, kad vaikas išmoktų būti jautrus ir atjaučiantis, bendravimas ir bendradarbiavimas grindžiamas savitarpio supratimu, įgyjamas tolerantiškas požiūris į išvaizdos, pomėgių, gebėjimų skirtybes, skatinamas nusiteikimas vengti šališkumo, išankstinių nuomonių, priešiškumo, ugdoma pagarba tautos tradicijoms, religijai, kultūros paveldui, meilė gimtajam kraštui, pasiryžimas savo darbu prisidėti prie gimtojo krašto pažangos, sąžiningumas, pareigingumas bei atsakomybė, pasiryžimas nuolatos mokytis ir tobulėti. Šios vertybinės nuostatos itin aktualios gyvenant šiuolaikinėje informacinių technologijų ir žinių visuomenėje, kurioje akcentuojama mokymosi visą gyvenimą svarba, o tautinės tapatybės klausimas tampa ypač svarbus Lietuvai žengiant į bendrą kultūrinę ir ekonominę Europos erdvę.
Šiame darbe remiantis pagrindiniu Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų ugdymo turinį reglamentuojančiu dokumentu – Bendrosiomis programomis ir išsilavinimo standartais – siekiama apžvelgti socialinio ugdymo pradinėje mokymosi pakopoje ypatumus, pateikiama socialinio ugdymo samprata, aptariami efektyviausi mokymo metodai, analizuojami jų privalumai.
Pagrindiniame bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo turinį reglamentuojančiame dokumente – Bendrosiose programose ir išsilavinimo standartuose – teigiama, kad “socialinis ugdymas pradinėje mokykloje – svarbi moksleivių bendrojo ugdymo dalis, apimanti ne vien ugdymo turinį, bet ir visą mokyklos gyvenimą: jos mikroklimatą, ugdymo proceso organizavimą, papildomąjį ugdymą, mokyklos bendruomenės narių santykius, ryšius su vietos bendruomene” (Bendrosios programos, 2003, 349).
Pradžios mokykloje vaikas įgyja pirmuosius socialinius įgūdžius, susipažįsta su aplinka, išmoksta žinias taikyti realiame gyvenime. Socialinis ugdymas...
Šį darbą sudaro 2165 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!