Propaganda – tai sąmoningas, kryptingas, metodiškas ir nuoseklus asmenų įtikinėjimas siekiant juos priversti atlikti tam tikrus veiksmus, ugdyti jų mąstymą ir tapatybę, elgesio formas ir vertybes.
Propagandos pagrindinės charakteristikos: šališkumas, subjektyvumas, manipuliavimas, emocijų ir jausmų stimuliavimas, įtaiga, apeliavimas į tikslinės auditorijos viltis, baimes ir svajones, edukacijos, literatūros, istorijos, meno užėmimas, susitelkimas į mases.
Reklama ir propaganda yra susiję, tačiau tuo pačiu ir skirtingi reiškiniai. Visų pirma, reklama ir propaganda yra panašios tuo, kad jos abi yra nukreiptos į konkrečią auditoriją. Taip pat, jos panašios tuo, kad jos naudojasi tais pačiais multimedijos formatais skleisti žinią, abi savo tikslo stengiasi pasiekti per žmonių emocijas. Tačiau jos skiriasi tuo, kad reklama siekia skleisti ir paskatinti produkto/paslaugos pritraukimą, o propaganda siekia pakeisti asmens ideologiją ir elgesį, tai reklama nurodo, ką žmonėms pirkti, o propaganda – ką galvoti.
Propaganda per reklamą emociškai daro įtaką žmonėms, kad jie pirktų tam tikrus produktas ar paslaugas. Tokios propagandinės reklamos kūrėjai naudoja žmonių paslėptus troškimus būti turtingais, gerai atrodančiais ar populiariais, kad „nukreiptų“ į mūsų pirkimo įpročius. Reklamuotojai pasitelkia propagandą, norėdami paveikti vartotojų išlaidas.
1. Juodoji propaganda, nes yra remiamasi melu, specialiai sukurtais, netiksliais, provokaciniais palyginimais, oponento vardu išplatinta informacija ar incenizuojamais įvykiais, kurie yra neteisingi.
2. Baltoji propaganda, nes yra siekiama pozityvių tikslų, ji yra susijusi su skaidriais ir atvirais faktais, informacija.
3. Pilkoji propaganda, nes yra sąmoningai susiejami patvirtinti faktai su nepatvirtintais, pateikiama tik sau palanki interpretacija, sąmoningai iškraipomas įvykio kontekstas.
Propagandos klasifikacija pagal atvirumą:
1. Atvira propaganda, nes yra gaminami specialūs agitaciniai plakatai, suburiamos agitacinės komandos, steigiamos propagandos ministerijos, politinės reklamos agentūros.
2. Paslėpta propaganda, nes propagandinis tekstas inkorporuojamas į žinių pranešimus, nes fone yra matomi populiarinami/kritikuojami valstybiniai simboliai, gaminių ženklai, pajuokiamų arba išaukštinamų politikų veidai.
Propagandos klasifikacija pagal geografinį mastą/aprėptį:
1. Globalinė propaganda, nes yra susijusi su visuotinai pripažįstamų vertybių diegimu, aprėpia idėjų įgyvendinimą bei politiką.
2. Medialinė propaganda, nes aprėpiami dideli regionai ar keletas kaimyninių šalių,...
Šį darbą sudaro 1219 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!