Planavimas – tai tikslų ir priemonių tiems tikslams pasiekti nustatymas. Organizacijoms bei jų vadovams būtina žinoti, ko jos siekia ar kokius sprendimo būdus pasirinkti tam tikrose situacijose. Nuo planavimo kokybės tiesiogiai priklauso organizacijos sėkmė, jos padėtis rinkoje bei jos personalo psichologinė būklė.
Planavimo procesas prasideda nuo analizės fazės. Joje yra renkama ir analizuojama informacija, vertinami kriterijai, kurie galėtų turėti įtakos planų numatymui ar jų vėlesniems pasikeitimams.
Tai atlikus, galima aiškiai matyti savo padėtį bei galimybes. Matome tas sritis, kurios reikalauja didesnio dėmesio, gilesnio analizavimo.
Svarbu yra įvertinti ir išanalizuoti ne tik savo, bet taip pat ir konkurentų privalumus, trūkumus bei galimybes. Analizės procesas turi vykti vertinant rinką, politinę situaciją bei vartotojų poreikius.
Tinkamai atlikta pirmoji planavimo fazė leidžia geriau suformuluoti tikslą ar net jį keisti.
Antroji fazė - tai tikslų nustatymo fazė. Tikslai yra ta varomoji įmonės vidinė jėga, kuri suteikia prasmę atliekamiems veiksmams. Dažniausiai tikslų būna keletas, tačiau turi būti iškeliamas vienas svarbiausias tikslas, kuris galėtų būti atspindėtas kiekybiškai. Aiškiai nustatyti tikslai padeda nenukrypti nuo pasirinkto kelio, be to, juos galima lengviau kontroliuoti. Atsiradus spragoms ar susidūrus su nenumatytais atvejais, juos galima koreguoti. Tikslų nustatymas grindžia tolesnį įmonės sėkmingą gyvavimą. Vadovai gali tvirčiau laikytis nustatytos krypties, be to gali konkrečiau reikalauti rezultatų iš įmonės darbuotojų.
Tikslai sunkiau pasiekiami tokiais atvejais, kai įmonės tikslai yra skirstomi į vadovų ir darbuotojų asmeninius tikslus. Juk tikslus dažniausiai nustato įmonės vadovai, todėl itin svarbu iškelti juos ir personalo atžvilgiu. Tikslai turi būti iškeliami organizacijos viršuje ir palaipsniui apimti žemutines valdymo grandis.
Tikslams įgyvendinti yra kuriami įmonės planai, kurie yra skirstomi į:
• strateginius (ilgalaikius), kurie aprėpia kelerius metus,
• operatyvinius (trumpalaikius).
Strateginiai planai nuo operatyviųjų skiriasi ne tik laiko atžvilgiu, o taip pat apimtimi. Strateginiai planai apima ilgesnį veiklų sąrašą,. Jie sudaro pagrindą įmonės veiklai. Tačiau jie nėra tokie detalūs kaip operatyviniai. Operatyviniai planai yra daug smulkesni, apimantys konkrečias veiklos sritis. Jie detalizuoja...
Šį darbą sudaro 2956 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!