Pedagoginis bendradarbiavimas suprantamas kaip konstruktyvios socialinės – pedagoginės sąveikos sistema, kurioje dalyvauja trys ugdymo dalyvių grupės : mokytojai , vaikai ir tėvai. Orientuodamiesi į tarpasmeninę ir tarpgrupinę sąveiką bei nusiteikimus vienas kito atžvilgiu , jei siekia dalykinio ar asmeninio pobūdžio dialogo ir veiksmų , kurių pagrindu yra realizuojamas ugdymo tikslas.
Pedagoginio bendradarbiavimo kaip sistemos pagrindas – pozityvūs mokytojų – mokinių – tėvų santykiai , kuriuos galima pavaizduoti kaip neišardomą trikampį. Pedagoginio bendradarbiavimo sistema apimam ir kitas ugdymo procesą mokykloje įtakojančias sąveikas : mokinio – mokinių bendruomenės, mokinio šeimos ir klasės bei mokyklos tėvų bendruomenės , o taip pat sąveikas pačių pedagogų bendruomenėje.
Analizuodamas žmogaus ir aplinkos sąveiką U. Bronfenbrenner išskiria keturis tarpusavyje sąveikaujančias sistemas , įtakojančias žmogaus formavimąsi. Mikrosistema suprantama kaip asmenybės pačios artimiausios aplinkos ryšių kompleksas, tiesiogiai įtakojantis asmenybės formavimąsi. Mezosistema aiškinama kaip mikrosistemų sąveikos rezultatas. Echosistemą, pagal U. Bronfenbrenner, sudaro mikro – ir mezo – sistemos bei tam tikros socialinės struktūros, įtakojančios aplinkos ryšių tinklą, kuriame yra besiformuojanti asmenybė. Mikrosistema yra mikro -, mezo - ir echo – sistemų bei kintančios kultūros ir subkultūros sąveikos rezultatas.
Atitinkamas sistemas galima išskirti ir pedagoginio bendradarbiavimo sistemoje. Mikrosistema pedagoginio bendradarbiavimo sistemoje apima besimokančiojo klasės ir šeimos mikrosistemos. Taip pat į mikrosistemų įeina ir visos mokyklos mokinių bei pedagogų bendruomenės mikrosistemos. Mikrosistemoje mokinio asmenybę veikia sąveikos su mokytoju, mokiniais, mokyklos pedagogais. Būtina pažymėti, jog mokinys šiose sąveikose, būdamas subjektu, nėra pasyvus ir taip pat per šias sąveikas tiesiogiai veikia artimiausios aplinkos mikrogrupės kaip ir jos veikia mokinį. Mezosistema, kaip mikrosistemų sąveikos rezultatas, bendradarbiavimo sistemoje apima šias sąveikas : mokytojas – mokiniai, mokiniai – tėvai, mokytojas – mokytojai, mokinių tėvai – mokyklos administracija. Mezosistema per mikrosistemų sąveikas teikia sinerginį efektą ir savo kompleksiniu poveikiu įtakoja asmenybės vystymąsi. Pakankamai svarbi asmenybės formavimuisi yra, nors ir netiesiogiai ją veikianti “ pagrindinių „ ugdytojų – mokytojo ir vaiko tėvų...
Šį darbą sudaro 1166 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!