Šiame referate aš nagrinėjau temą „Išmokimą sąlygojantys veiksniai ir jų keliamos problemos“. Manau, kad tema yra svarbi ir aktuali visiems: ir ugdytojams, ir ugdytiniams, ir, žinoma, man pačiai. Šis referatas turėtų padėti suvokti ir įsisąmoninti, kodėl vieniems geriau sekasi mokytis, kitiems prasčiau, kodėl nesiseka išmokti tam tikrų dalykų ir, sužinojus nesėkmių priežastį, pasistengti ja pašalinti.
Referate nagrinėjau pagrindinius mokymosi veiksnius. Problemos, manau, iškyla tuomet, kai besimokantysis nesielgia taip, kaip turėtų, kad jo mokymosi rezultatai būtų kuo geriausi. Todėl referate pirmiausia pateikiu išmokimo veiksnį, o po to – kas atsitinka, kai tas veiksnys nepakankamai stipriai išreikštas arba jo iš viso nėra.
Rašydama daugiausiai rėmiausi L.Jovaišos, Eric Jenseno, Giedrės Butkienės, N.L.Gage, D.C.Berliner pedagoginėmis knygomis, kurios pateiktos naudotos literatūros sąraše. Referate išrinkau ir pateikiau svarbiausius, mano nuomone, veiksnius ir apibendrinau visų autorių mintis apie juos.
Mokymasis – tai sudėtingas darbas, tai ne vien teksto perskaitymas ir atpasakojimas, ne pratimo perrašymas ar eilėraščio kartojimas. Daugeliui mokymasis – veiklos būdų įsisavinimo ir įtvirtinimo procesas, kurio rezultatai – žinios, mokėjimai, įgūdžiai.
Išmokimo, arba mokymosi veiksniai yra įvairūs: psichologiniai, fiziologiniai, socialiniai, pedagoginiai. Taip pat sugebėjimas išmokti priklauso ir nuo prigimtinių dalykų.
PSICHOLOGINIAI IŠMOKIMĄ SĄLYGOJANTYS VEIKSNIAI
Stresas kenkia mokymuisi. Kai mes laimingi, liūdni, apimti streso, išsigandę ar išgyvename kokias nors kitas emocijas, mūsų organizmas į kraujotakos sistemą išskiria įvairių cheminių medžiagų, kurios padeda mums reikiamai reaguoti į aplinką. Pavyzdžiu, kai ko nors bijome, išsiskiria adrenalinas , paruošiantis mus kovai ar pabėgimui. Pajutus baimę, organizme išsiskiria daug kortizolio, kuris ,,įsako” aukštesniems mąstymo sugebėjimams užleisti vietą funkcijoms, geriausiai galinčioms padėti išgyventi. Smegenys visada teikia pirmenybę galimybei išgyventi. Kadangi mūsų smegenys yra valdomos cheminių medžiagų, mūsų nuotaikos joms turi didelę įtaką. Jos gali labai mažinti smegenų gebėjimą suprasti, suvokti prasmę, atsiminti, mąstyti. Trumpai tariant, įtempta ir bauginanti aplinka labai kenkia mokymuisi ir išmokimui. Gali gąsdinti pritarimo nebuvimas, bejėgiškumo jausmas, kritika, netinkamų bausmių naudojimas, mokymosi priemonių stoka ir...
Šį darbą sudaro 2867 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!