I TEMA PEDAGOGIKOS UGDYMO MOKSLAS.
Žmogaus padėtį ir vaidmenį visuomenėje nulemia daugybė sąlygų, iš kurių viena svarbiausių- žinios ir profesinė kompetencija, asmenybės kūrybingumas, gebėjimas bendrauti, apskritai jo išsivystymo lygis. Tai didele dalimi lemia jaunosios kartos ugdymo pobūdis tiek šeimoje, tiek ugdymo įstaigose, tai yra istoriškai susiformavusi vaikų ir jaunimo rengimo gyvenimui sistema. Ugdymo patirtis kaupta ir perduota iš kartos į kartą per sakytinę liaudies kūrybą, vėliau atsispindėjo teologijos, filosofijos, politikos, retorikos veikaluose. Vadinasi pedagogika- žmogaus ugdymo mokslas. Žodis “pedagogika” yra kilęs iš 2 graikų kalbos žodžių: pais- vaikas, again- vesti, auklėti. Graikų kalba “paidagogika” buvo suprantama kaip ugdymo menas. Pats terminas “pedagogika” buvo pradėtas vartoti 17 amžiaus pradžioje. Pedagogiką kaip mokslą įtvirtino čekų pedagogas J. A. Komenskis, nors jį vadina didaktika. Pažymėtina, jog ilgą laiką terminas “didaktika” buvo vartojamas pedagogikos prasme, tai yra kada buvo kalbama apie mokymą, lavinimą ir auklėjimą. Tik nuo 19 amžiaus vidurio didaktikos terminu imta vadinti mokymo teorija. 20 amžiuje nusistovi didaktikos ir pedagogikos turinys: visuotinai suprantama, jog didaktika kaip mokymo teorija ypač svarbi pedagogikos mokslo- mokslo apie ugdymą- dalis. Pedagogikos objektas- žmogus. Žmogų įvairiais aspektais tiria ir kiti mokslai. Pedagogika, remdamasi kitų mokslų duomenimis, nagrinėja tik jai būdingą dalyką- žmogaus ugdymą. Tai unikali mokslo funkcija. Pedagoginių reiškinių esmė ryškiausiai atsispindi vaikų ir jaunimo ugdymo procese, kuriame ypatingą vietą užima mokymas. Pedagogikos mokslą siūloma laikyti tik jaunosios kartos ugdymu. Pedagogika nagrinėja ne tik žmogaus ugdymo procesą, bet ir ktius klausimus: ugdymo tikslai, švietimo sistemos principai, mokymo turinį, mokymo rezultatų apskaitą, auklėjimą, elgesio kultūros ir drausmės ugdymą, mokinių organizacijų veiklą, mokyklos darbo organizavimą, jos santykius su šeima, įvairiais aspektais nagrinėjami mokytojo veiklos ir santykių su moksleiviais bei kitais žmonėmis klausimai.
II TEMA UGDYMAS- VISUOMENINIS REIŠKINYS.
Ugdymas- visuomeninės patirties perdavimas jaunosioms kartoms, siekiant jas parengti gyvenimui ir darbui. Žmonių visuomenė suinteresuota perduoti patirtį jaunajai kartai, kad ši galėtų savarankiškai gyventi, dirbti...
Šį darbą sudaro 3739 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!