Siekiant tobulinti jaunosios kartos ugdymą, padėti šeimai ir mokyklai jį gerinti, atsižvelgiant į visą laiką kintančias socialines – ekonomines visuomenės gyvenimo sąlygas, būtina moksliškai tirti šį procesą. O moksliniame tyrime ypač svarbų vaidmenį vaidina mokslinio tyrimo metodai.
Metodas – tai veikimo, įvairių reiškinių tyrimo ir pažinimo būdas, tyrimo kelias. Tai pažinimo instrumentas, tam tikras kūrybinis aktas.
4) rezultatų apiforminimo ir įdiegimo.
• Tyrimo temos (problemos) nustatymas. Tyrimo temą renkantis svarbu įsitikinti jos praktine svarba, būtina susipažinti su atitinkama moksline literatūra.
• Tyrimo uždavinių nustatymas. Nustaytmas vyksta lygiagrečiai su temos formulavimu, įsigilinus į praktikos poreikius ir tos temos ištyrimo pobūdį pedagogikos teorijoje. Tuos uždavinius nustatant, visų pirma atsižvelgiama į tyrimo obejektą, o taip pat į numatomą tyrimų bazę, metodiką, trukmę.
• Mokslinė hipotezė – tai iš esmės tyrimo rezultatų nustatymas, preliminarinis atsakymas į pasirinktą temą. Galimos ir kelios hipotezės – tada tyrimu bus siekiama įrodyti, kuri teisingiausia, kitos tyrimo metu gali atkristi.
• Tyrimo programos sudarymas. Ją rengiant, visų pirma numatomi tyrimo etapai – kas ir kada bus daroma: kada ir kaip bus renkama medžiaga, koks ir kada bus vykdomas eksperimentas, kada jis bus kartojamas ir pan.
• Duomenų apdorojimas ir išvadų formulavimas. Surinktą medžiagą būtina susisteminti ir sutvarkyti, panaudojant atitinkamus duomenų apdorojimo metodus, siekiant, kad ji patikimai patvirtintų ar paneigtų vieną ar kitą hipotezę, padėtų suformuluoti išvadas, pasiūlymus, metodines rekomendacijas.
Pedagogikos tyrimo metodus siūloma skirsyti į :
1) konstatuojamuosius (empirinius),
2) pedagoginio eksperimento,
3) duomenų apdorojimo metodus.
Konstatuojamieji (empiriniai). Šiuos metodus ne retai naudoja ir mokytojai, norėdami išsiaiškinti mokinių požiūrį į vieną ar kitą klausimą. Pats universaliausias duomenų rinkimo metodas yra stebėjimas.Tai tikslingas pedagoginio proceso, jo reiškinių, faktų suvokimas natūraliomis sąlygomis.
Pagrindinis stebėjimo uždavinys – kaupti faktus, užfiksuoti jų esminius bruožus, t.y. stebint rinkti reikalingą medžiagą.
Ne kiekvienas stebėjimas yra mokslinio tyrimo metodas. Jis laikytinas moksliniu metodu, kai:
• yra numatytas tam tikras tikslas,
• kai vyksta pagal iš anksto numatytą planą, kuriame atsispindi objektas, programa,
•...
Šį darbą sudaro 944 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!