Šiuolaikinis ugdymo mokslas ir praktika akcentuoja, jog pagrindinė ugdymo misija yra žmogaus asmenybės pakylėjimas ugdymo procese iki tokio lygio, kad toliau būtų galima laisvai realizuoti saviugdą - "ugdymą - tobulėjimui". Todėl daug dėmesio skiriama ugdymo poveikio metodika Edukacinės technologijos, didaktinės sistemos, mokymo metodai turi padėti ne tik efektyviai perimti informaciją, bet skatinti asmenybės saviraišką ir savireguliaciją, aktyvinti intelektą, sugebėjimus, kūrybiškumą. Mokymo metodams visą laiką buvo skiriamas ypatingas dėmesys ir ne vienas mokslininkas bei pedagogas stengėsi apibrėžti kas yra mokymo metodas. Jo svarbą akcentavo dar J.Komenskis sakydamas: pasirinkti metodą yra menas. Žodis "metodas" kilęs iš graikų kalbos ir reiškia tyrimo arba pažinimo kelią, veikimo būdą.
• Bet kurį vaiką galima išmokyti bet ko jei mokoma pagal tam tikrą metodą.
• Tai pasikartojančių mokytojo veiksmų modelis, kuris gali būti taikomas dėstant įvairius dalykus, būdingas daugiau nei vienas mokytojui ir svarbus išmokimui.
• Mokymo metodai - tai mokytojo ir mokinių bendros veiklos būdų sistema, kuri padeda mokiniams įgyti žinių, mokėjimų bei įgūdžių, lavinant sugebėjimus.
Apibendrinant išsakytas minlis galima teigti, jog mokymo metodas - tai tam tikra mokytojo veiklos sistema, kurią taiko ne vienas mokytojas ir ne viename dalyke. Metodas parodo kaip mokytojas moko. Mokymo metodas jungia bendrą interaktyvią pedagogo ir ugdytinio veiklą.
Mokymo metodai remiasi pažinimo ir mąstymo procesais. Visų metodų vidinę struktūrą sudaro psichiniai procesai vykstantys mokytojo ir mokinio sąmonėje: (motyvacija - suvokimas - atmintis - mąstymas - vaizduotė - emocijos - valia). Svarbu mokymo melodais ugdyli visų lygių inąslymą, ir gebėjimą mokytis.
• Žodiniai;
• Praktiniai;
• Vaizdiniai;
• Savarankiškas mokinių darbas.
Tačiau dabartiniu metu pateikiama sudėtingesnė ir išsamesnė metodų klasifikacija, kur skirstymo kriterijus mokinio veikla. Mokymo metodai skirstomi:
• Informaciniai metodai,
• Operaciniai metodai,
• Kūrybiniai metodai.
J. Lerneris ir N. Skatkinas mokymo metodus klasifikuoja pagal pažinimo savarankiškumą. Jie išskiria aiškinamąjį-iliustracinį, reprodukcinį, probleminio dėstymo, dalinių paieškų (euristinį) ir tiriamąjį metodą . Toks skirstymas irgi nėra tobulas, nes neišreiškia bendros mokytojo ir mokinių veiklos: vieni...
Šį darbą sudaro 2889 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!