Pedagogika. Andragogika. Ką šie žodžiai reiškia? „Tarptautinių žodžių žodyne“ rašoma, kad žodis „pedagogika“ yra sudarytas iš dviejų senosios graikų kalbos žodžių: „pais“, „paidos“ – vaikas, „agein“ – vesti. Iš to išeina, kad „paidagogike“ – ugdymo menas. O kas daroma ugdant? Žodis „ugdyti“ – mokytojo sukeltas išorinis tikslingas veiksmas, sukeliantis vidinius ugdytinio procesus, vyksmus, kurie keičia žmogaus fizines ir psichines charakteristikas. Pedagogikos mokslo objektas yra ugdymas. Na o terminas andragogika yra kildinamas iš graikų kalbos žodžio „aner“, reiškiančio „vyras, ne berniukas“, tai yra suaugęs žmogus. Lietuvoje terminas andragogika pradėtas vartoti 1990 metais, atgavus nepriklausomybę. Andragogikos objektas yra suaugusiųjų švietimas ir mokymas/mokymasis.
Lietuvoje pedagogika reiškia vaiko ugdymas, tačiau yra ir suaugusiųjų ugdymas, vadinasi, žodis pedagogika neapima visų gyvenimo tarpsnių, todėl buvo pasiūlyta suaugusiųjų mokymą vadinti andragogika. Taigi nėra ir negalime nustatyti ribos, kada tiksliai baigiasi pedagogika ir prasideda andragogika. Ir taip yra todėl, kad pedagogika akcentuoja ne mažai tokių pačių idėjų kaip ir andragogika: saugi mokymosi aplinka, individualus mokymosi stilius, probleminis mokymasis. Tačiau M. Teresevičienė. G. Gedvilienė, V. Zuzevičiūtė knygoje „Andragogika“ išskiria skirtumus tarp vaikų ir suaugusiųjų mokymosi, kuriems išryškinti naudojami šeši kriterijai: poreikis žinoti, basimokančiojo savarankiškumas, patirtis, pasirengimas mokytis, orientacija, motyvacija.
Savo darbo analizei pasirinkau motyvacijos skirtumą tarp pedagogikos ir andragogikos požiūrių. Nes motyvacija, kaip tema yra labai plati ir gana svarbi kiekvienam iš mūsų, studentams, kaip būsimiems andragogams. O kas gi yra ta motyvacija? „Tarptautinių žodžių žodyne“ ji aiškinama taip: motyvacija – elgesio, veiksnių, veiklos skatinimo procesas, kurį sukelia įvairūs motyvai ar jų visuma.
Mano darbo tikslas – suprasti, paaiškinti kas ir kaip skatina vienus ar kitus besimokančiuosius mokytis. Pabandysime suprasti nuo ko priklauso žmonių mokymosi entuziazmas, kodėl tą patį veiksmą vienas atlieka su didžiausiu džiaugsmu, kai tuo tarpu kitas žmogus visiškai priešingai – su didžiausiu nenoru, prievarta ir apskritai ar įmanoma, kad mokymasis taptų mylimu žmogaus užsiėmimu.
M. Teresevičienė, G. Gedvilienė, V. Zuzevičiūtė...
Šį darbą sudaro 2028 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!