Naujieji ekonomikos reiškiniai ir jų pasekmės sąlygoja naujų reikalavimų viešajame administravime formavimąsi. Nuo viešųjų organizacijų gebėjimo planuoti, efektyviai parengti ir priimti sprendimus, koordinuoti jų įgyvendinimą pasitelkiant išteklius ir galimybes priklauso visuomenės ekonominė situacija ir plėtros galimybės, valstybės pajėgumas ir įvaizdis integracijos procesuose, galimybė pasinaudoti pasaulio politinių ir finansinių institucijų parama.
Valstybės valdymui keliami nauji reikalavimai, todėl svarbu reformuoti valstybės tarnybą, taikant geriausius verslo valdymo principus. Iki XX a. paskutinio dešimtmečio buvo remiamasi tradicinėmis gerovės valstybių vertybėmis ir išbandytais viešojo administravimo metodais. Naujosios viešosios vadybos taikymas tapo stimulu pertvarkyti viešąjį sektorių.
Šio darbo tikslas – atskleisti naujosios viešosios vadybos pagrindus ir taikymo galimybes.
2. Išnagrinėti naujosios viešosios vadybos elementus.
Darbo metodai: mokslinės literatūros šaltinių analizė.
Įgyvendinant Europoje reformas, atkreiptas dėmesys į viešojo administravimo pertvarkymą iš vidaus. Būtent naujoji viešoji vadyba apibūdina minėtas reformas. Naujosios viešosios vadybos sąvoką apibūdino 1991 m. Christoferis Hoodas. Šis terminas tapo populiarus ir imta vadinti daugelį viešojo sektoriaus reformų po 9 dešimtmečio. J. Staponkienė (2005) nurodo, kad dažniausiai naujosios viešosios vadybos dimensiją apibūdinama 3 bruožais: 1) kaip naujoji ideologija 2) kaip mokslinių studijų objektas; 3) kaip globalinė viešojo sektoriaus reforma. Teorinį pagrindą sudaro dvi priešingos srovės: viešojo pasirinkimo ir sandorių išlaidų bei sandorių išlaidų.
V. Domarko (2004) teigimu, naujosios viešosios vadybos pagrindinė idėja yra taikyti privataus sektoriaus verslo nuostatas viešajame sektoriuje. Autoriaus nuomone, valdžios įstaigos turėtų pritaikyti verslo techniką ir integruoti verslo vertybes. Naujoji viešoji vadyba išsiskiria šiais ypatumais:
• normatyvinis modelis, rodantis požiūrio kaitą į viešųjų administratorių vaidmenį ir profesijos prigimtį;
• rinkos mechanizmai ir terminologija, taikoma viešųjų įstaigų ir jų klientų ryšiuose kaip sąveikos rinkoje;
• vadybininkų novatoriškumas leidžia daugiau orientuotis į rezultatus arba uždavinius rezultatams pasiekti;
• ekonominėmis prielaidomis ir požiūriais grindžiama paslaugų teikimo alternatyvų paieška padidina paslaugų produktyvumo galimybes;
• remiantis ekonominio racionalizmo principais grindžiama atsakomybė prieš klientus ir veiklos efektyvumą, biurokratinių įstaigų restruktūrizavimą, organizacijų paskirties peržiūrėjimą, įstaigų procesų sklandumą ir sprendimų priėmimo decentralizavimą,...
Šį darbą sudaro 2116 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!