Klaipėda,2009
ĮVADAS
Valstybės valdymui keliami nauji reikalavimai, todėl svarbu reformuoti valstybės tarnybą, taikant geriausius verslo valdymo principus. Iki XX a. paskutinio dešimtmečio buvo remiamasi tradicinėmis gerovės valstybių vertybėmis ir išbandytais viešojo administravimo metodais. Naujosios viešosios vadybos taikymas tapo stimulu pertvarkyti viešąjį sektorių.
Nors NVV modelis tik prieš keletą metų pradėtas plačiai taikyti Lietuvos valstybės tarnyboje, tačiau jau pastebimi tam tikri ryškūs pokyčiai, naujovės viešojo administravimo institucijose, kurie inicijuoti remiantis būtent naujosios viešosios vadybos principais: tai privatizacija - valdžios institucijos generuoja sprendimus, o paslaugų teikimas atiduodamas privačiajam sektoriui, taip pat sprendimų priėmimo galia vis dažniau atiduodama piliečiams – politikai mažiau kišasi į gyventojų problemas, skatindami juos pačius nuspręsti, kokia išeitis būtų geriausia. Taigi darbe plačiau išanalizuosiu NVV idėjų taikymo galimybes Lietuvos valstybės tarnyboje. Tokios krypties valdymo kaita yra problemiška ne tik Lietuvoje.
Šio darbo tikslas – atskleisti naujosios viešosios vadybos pagrindus ir taikymo galimybes Lietuvos valstybės tarnyboje.
. Užsibrėžtiems tikslams pasiekti išsikeliame sau tokius uždavinius:
• Pateikti NVV sampratą ir atskleisti elementus;
• Atskleisti naujosios viešosios vadybos ypatumus;
• Ištirti NVV taikymo problemas valstybės tarnyboje ir pateikti pasiūlymus ją modernizuojant.
Pagrindinė literatūra, kuria rėmiausi bus straipsniai, kurie susiję su mano nagrinėjama tema, taip pat tesės aktai, kurie susiję su naujosios viešosios vadybos taikymo užtikrinimu Lietuvoje.
1. NVV SAMPRTA IR STRUKTŪRINIAI ELEMENTAI
Norint atsakyti į pagrindinį šio darbo klausimą, kaip naujoji viešoji vadyba pasireiškia valstybės tarnyboje Lietuvoje, pirmiausia reikia atskleisti jos sampratą ir struktūrinius elementus, kad suprastume jų svarbą ir galėtume juos identifikuoti valstybės valdyme –visuose valdymo lygmenyse.
Globalūs pokyčiai ir jų pasekmės lemia naujų reikalavimų viešojo valdymo struktūroje formavimąsi. Nuo viešųjų organizacijų gebėjimo planuoti, efektyviai parengti ir priimti sprendimus, koordinuoti jų įgyvendinimą kaupiant išteklius ir galimybes priklauso visuomenės ekonominė situacija, plėtros galimybės, valstybės pajėgumas ir įvaizdis, galimybė naudotis pasaulio politinių ir finansinių institucijų parama. Tai kelia naujų reikalavimų valstybės tarnautojams ir skatina pagal modernius personalo vadybos principus reformuoti valstybės tarnybą, pertvarkyti viešąsias organizacijas...
Šį darbą sudaro 3116 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!