Klaipėda, 2009
Įvadas
Pasaulinės ekonomikos plėtra ir geografinė padėtis lėmė Lietuvai Baltijos jūros regione užimti tranzito valstybės padėtį tarp Vakarų ir Rytų, Šiaurės ir Pietų. Lietuvos transporto sektorius jau dabar yra dalis transeuropinio transporto tinklo. Lietuvos narystė ES turi didžiulės įtakos šalies transporto sektoriui. Tai ne tik galimybė laisvai ir nevaržomai veikti išsiplėtusios ES transporto paslaugų rinkoje, bet ir įvairūs įsipareigojimai.
Darbo tikslas. Atskleisti ES transporto politikos ypatumus ir jos įtaką Lietuvos tarptautinių krovinių vežėjams.
Šiam tikslui įgyvendinti išsikelti tokie uždaviniai:
1. Vadovaujantis Lietuvos ir užsienio mokslininkų įžvalgomis aptarti ES transporto politiką;
2. Pristatyti krovinių vežimą tarptautiniais maršrutais;
3. Aprašyti ES politikos įtaką Lietuvos tarptautinių krovinių vežėjams, aprėpiant ES reguliuojančių teisės aktų įtaką transporto efektyvumui;
4. Išanalizuoti pagrindines transporto rūšis ir jų Europos Sąjungoje ir Lietuvoje;
1. ES transporto politika
Bendrosios transporto politikos tikslai išplaukia iš Europos Sąjungos, kaip šalių naujos kokybės bendradarbiavimo darinio, tikslų. ES buvo pradėta kurti siekiant padidinti saugumą Europoje bei pagerinti šio regiono konkurencingumą pasaulio mastu. Ekonominės integracijos vienu iš veiksnių buvo aštri konkurencija su JAV Europos bei pasaulio rinkose. Konkurencingumui padidinti buvo iškeltas uždavinys sukurti Europoje bendrąją rinką – panaikinti kliūtis laisvam prekių, paslaugų, kapitalo ir žmonių judėjimui.
Siekis sukurti sąlygas laisvam judėjimui neišvengiamai paliečia transportą – kaip pagrindinį šio judėjimo būdą. 1957 m. Europos bendrijos steigimo (Romos) sutartyje [30] transportui skirta atskira dalis. 70 jos straipsnis numato būtinybę sukurti bendrąją transporto politiką. Sutarties 71 straipsnis įtvirtina Europos Tarybos uždavinį nustatyti: “(a) bendras taisykles, taikomas tarptautiniam transportui, vykstančiam į valstybės narės teritoriją ar iš jos, arba važiuojančiam per vienos ar keleto valstybių narių teritoriją; (b) sąlygas, kuriomis valstybėje narėje nuolat negyvenantys vežėjai gali jos teritorijoje teikti transporto paslaugas; (c) priemones transporto
saugumui gerinti; (d) kitas atitinkamas priemones”. Sutartyje akcentuojamas skirtingų šalių transporto paslaugų teikėjų vienodas traktavimas (laisvės teikti paslaugas, mokesčių bei sąlygų prasme) bei transporto politikos priemonių sąryšis su ekonomine ir socialine aplinka. Praktiškai šios sutarties nuostatos...
Šį darbą sudaro 5578 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!