ĮVADAS
Naujieji ekonomikos reiškiniai ir jų pasekmės sąlygoja naujų reikalavimų viešajame administravime formavimąsi. Nuo viešųjų organizacijų gebėjimo planuoti, efektyviai parengti ir priimti sprendimus, koordinuoti jų įgyvendinimą pasitelkiant išteklius ir galimybes priklauso visuomenės ekonominė situacija ir plėtros galimybės, valstybės pajėgumas ir įvaizdis integracijos procesuose, galimybė pasinaudoti pasaulio politinių ir finansinių institucijų parama.
Kaip alternatyva Naujajai viešajai vadybai, pastaruoju metu formuojasi Naujosios valstybės tarnybos teorija. Skirtingai nei NVV, ji pagrindinį dėmesį sutelkia ne į viešojo sektoriaus veiklos efektyvumo skatinimo metodus, bet į piliečių dalyvavimą. Naujoji valstybės tarnyba akcentuoja, kad viešojo administravimo tarnautojų darbas – tai pirmiausiai tarnavimas, o ne valdymas ir manipuliavimas raginimais bei skatinimais; kad piliečių dalyvavimas yra esminė prielaida demokratiškam valdymui.
Šio darbo tikslas – atskleisti naujosios viešosios vadybos ir Naujosios valstybės tarnybos skirtumus ir pranašumus
Uždaviniai:
1. Atskleisti naujosios viešosios vadybos elementus irpagrindus
2. Apibrėžti naujosios valstybės tarnybos paskirtį
3. Atskleisti naujosios viešosios vadybos ir naujosios valstybės tarnybos skirtumus ir pranašumus
Darbo metodai: mokslinės literatūros šaltinių analizė.
1.NAUJOSIOS VIEŠOSIOS VADYBOS ELEMENTAI IR PAGRINDAI
Naujojoje viešojoje vadyboje išskiriami šie elementai: decentralizacija, privatizacija, dalyvavimas ir privataus sektoriaus valdymo metodų taikymas.
M. Vienažindienė, A. Sakalas (2006) nurodo, kad decentralizacijos atveju būdingas didelių struktūrų skaidymas, atsakomybės delegavimas, komandinis darbas. Funkcijų perdavimas privačiam sektoriui, valstybės vaidmens sumažinimas, ekonomiškas lėšų naudojimas pasireiškia privatizacijos atveju. Piliečių dalyvavimas sprendimų priėmime, darbuotojų įtraukimas į valdymą per dalyvavimo elementą. Optimalus išteklių naudojimas, visuotinės kokybės vadybos principų įdiegimas, konkurencijos skatinimas, piliečių traktavimas kaip klientų – visa tai privataus sektoriaus valdymo metodų taikymas.
Pav. Teoriniai naujosios viešosios vadybos pagrindai
Šaltinis: M. Vienažindienė, A. Sakalas, 2006
Viešasis pasirinkimas išryškėja ekonominių teorijų taikymu politikos mokslų srityje ir ekonominės analizės taikymu į rinką neorientuotiems sprendimų priėmimų vertinime. R. Denhardt (2001) pabrėžia, kad tiek privačiame, tiek viešajame sektoriuje žmogus savo sprendimus linkęs nesąmoningai suvokti kaip prekę – jis siekia priimti tokius sprendimus, kurie maksimizuoja naudingumo funkciją (Denhardt, 2001).
Remiantis viešojo pasirinkimo teorija vykdomoji valdžia turėtų daugiau centralizavimo, koordinavimo ir kontrolės...
Šį darbą sudaro 2408 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!