Viena iš demokratijos pasireiškimo formų yra savivalda. Savivaldos principų įgyvendinimas turi neginčijamą prioritetą plėtojant demokratinius procesus šiuolaikinės demokratijos šalyse. Savivaldos reikšmė pabrėžta ir Europos vietos savivaldos chartijoje (1999), kurioje teigiama, kad savivaldos institucijos yra bet kokios demokratinės santvarkos pagrindas. Savivaldos plėtotei nemažas dėmesys skiriamas Lietuvoje. Savivaldos teisę garantuoja Lietuvos Respublikos Konstitucija bei kiti įstatymai. Savivaldybių finansiniai ištekliai apskaitomi savivaldybių biudžetuose bei nebiudžetiniuose fonduose. Pagrindinė savivaldybių lėšų dalis yra kaupiama savivaldybių biudžetuose, kurie pagal šalies įstatymus yra savarankiški ir privalo būti subalansuoti. Savivaldybių biudžetų svarstymas ir tvirtinimas yra vienas svarbiausių metų įvykių savivaldybėje. Lietuvos Respublikos Vietos savivaldos įstatyme yra apibrėžtos savivaldybių funkcijos. Savivaldybių funkcijoms vykdyti būtini ir atitinkami finansiniai ištekliai, kuriais jos galėtų disponuoti, kadangi savivaldybė yra savarankiška tiek, kiek ji laisvai disponuoja turimais finansiniais ištekliais. Visos savivaldybių turimos lėšos negali būti skiriamos kitiems tikslams, kaip įstatymų paskirtoms funkcijoms įgyvendinti bei programoms vykdyti.
Darbo objektas: Šiaulių miesto savivaldybė, Alytaus miesto savivaldybė, Birmingham‘o miesto savivaldybė.
Darbo tikslas: Išanalizuoti visų miestų savivaldybių biudžeto išlaidų ir pajamų struktūrą ir dinamiką.
• Pateikti 2009-2011 m. Birmingham‘o miesto savivaldybės pajamų ir išlaidų struktūras.
• Išvadose palyginti visų miestų biudžetų pajamų ir išlaidų dinamiką.
Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto pajamos ir išlaidos grupuojamos pagal savivaldybių biudžetų ekonominę klasifikaciją, patvirtintą LR Finansų ministro 2010 m. Kovo 26 d. Įsakymu Nr. 1K-085 „Dėl Lietuvos Respublikos Valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“. 1
Sąvokos. Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto pajamų klasifikacija.
Mokesčiai - finansiniai santykiai, dėl kurių valstybė, naudodamasi savo neekonominės prievartos galia, be ekvivalentinių mainų ir su nuosavybės pasikeitimu centralizuoja dalį šalies bendrojo vidaus produkto savo funkcijoms vykdyti.2 Šiaulių miesto mokesčiams priskiriama: gyventojų pajamų mokestis, žemės mokestis, paveldimo turto mokestis, nekilnojamojo turto mokestis, mokesčiai už aplinkos teršimą, valstybės rinkliavos.
Dotacijos - valstybės ir savivaldybės institucijų, tarptautinių organizacijų ir fondų bei kitų trečiųjų asmenų finansinė ir materialinė parama konkrečiai veiklai. Dotacijoms taip pat priskiriamas ir nemokamai gautas...
Šį darbą sudaro 4723 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!