I.2. PAGEIDAUJAMOS SAVYBĖS...................................................................6
II. MOKYTOJO PAŠAUKIMO ESMĖ IR UGDYMAS...........................................8
II.1. ETIMOLOGINĖ PAŠAUKIMO KILMĖ.....................................................8
II.2. PAŠAUKIMO POŽYMIAI.. ......................................................................10
II.3. PAŠAUKIMO STRUKTŪRA....................................................................12
II.4. PAŠAUKIMO SANDAI.............................................................................14
III. PEDAGOGINIS AUTORITETAS.....................................................................17
IŠVADOS.................................................................................................................19
LITERATŪRA.........................................................................................................20
ĮVADAS
Besikeičiančioje visuomenėje švietimo kaita yra orientuota į pasikeitimus visuose švietimo sistemos lygmenyse ir yra susijusi su visais šios sistemos dalyviais, neišskiriant ir mokytojų.
Dabartinė švietimo sistema kelia naujus reikalavimus mokytojui: ne tik profesinius, bet ir asmenybės požiūriu. Mokytojui metamas iššūkis – siekiant išugdyti visuminę mokinio asmenybę, reikia visuminės mokytojo asmenybės. Dėl to ieškoma adekvačių mokytojo veiklos tobulinimo būdų. Iki tol dar nepakankamai buvo akcentuojama vidinė mokytojo veiklos pusė – jo profesinė savimonė – pasireiškianti, pirmiausia, atsidavimu savo profesinei veiklai, pedagoginio darbo prasmės suvokimu, pasitenkinimo savo darbu siekimu ir pan.
Atlikti tyrimai mokytojo pedagoginio pašaukimo srityje rodo, kad stipri ir pedagoginei veiklai adekvati vidinė mokytojo veiklos pusė padeda sutelkti, išlaikyti pastangas ir atkakliai siekti kokybiškos pedagoginės veiklos. Taip yra dėl to, kad tie poreikiai kyla iš paties mokytojo, o nėra primetami iš šalies. Todėl siekiant šioje srityje pažangos, tikslingiau būtų kalbėti ne apie mokytojų tobulinimą, o tobulinimąsi.
Mokytojai, turintys pedagoginį pašaukimą, arba ryškius šio reiškinio ypatumus – tai žmonės glaudžiai susiję su mokykla, jos reikalais. Jų ryšiai su mokykla yra pakankamai stiprūs ir tokius mokytojus būtų galima pavadinti mokyklos žmonėmis –„homines interiores”.
Laikant pašaukimą mokytojo asmenybės savybe, reikšmingi tampa su šia savybe susiję privalumai, kurie deda tvirtą pagrindą mokytojo profesiniam ir asmenybės tobulėjimui. Todėl šio darbo tikslas – išsiaiškinti mokytojo pašaukimo esmę ir ugdymą. Rašydamas darbą naudojausi literatūros šaltinių analize.
Pagrindinės sąvokos:
Pedagogika – edukologijos dalis – augančiosios kartos ugdymo mokslas.
Ugdymas – asmenybės savikūrą skatinantis žmonių bendravimas, sąveikaujant su aplinka bei kultūros vertybėmis.
Pedagoginis pašaukimas – tai motyvacinių, potencialinių ir charakterologinių asmenybės bruožų derinys, įgalintis rinktis ugdymo darbą, jausti pasitenkinimą savo darbo rezultatais ir gyvenimo prasmę.
Mokytojas – priskirtinis ugdytojas, dirbantis ugdymo institucijoje, kurio pareiga globoti vaikus, brandinti, formuoti juos kaip naujos kartos asmenybes.
Mokytojo profesija nuo seno siejama su pašaukimu....
Šį darbą sudaro 4319 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!