Problemos aktualumas. Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrosiose programose pažymima, kad visas bendrasis ugdymas yra orientuotas į vaiką, jaunuolį, jaunuolę, jų poreikius ir gebėjimus. Šiandieninės mokyklos tikslas — padėti asmeniui maksimaliai išskleisti individualias kūrybos galias ir gebėjimus, tenkinant jo įgimtas reikmes: savirealizacijos — savęs įprasminimo, laisvės, meilės, pagarbos, kūrybos, tvarkos ir darnos poreikius. Akivaizdu, kad mokykla skirta ne vien jaunimą gyvenimui rengti, ji yra ir mokinio gyvenimo institucija, sergstinti savitas vaikystės ir jaunystės vertybes (Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrosios programos I - X kl., 1997). Rathe (1999) teigia, jog darbas mokykloje yra kūrybinis, remiasi jausminiais įspūdžiais. Vaikai išmoksta pasikliauti savo smalsumu, vaizduote, jausmais ir intuicija, dalyvauti dialoge, mokytis aktyviai reikšti savo nuomonę, atrasti vertybes kasdieniniame darbe. Taip pat jie išmoksta užsibrėžti tikslą, vertinti darbą, jo rezultatus. Bet ar taip yra šiuolaikinėje mokykloje? Maslow (1993) akcentuoja, jog mokytojai nepasižymi lakia vaizduote, nėra labai kūrybingi, retai susimąsto, kodėl moko vienų ar kitų dalykų. Pagrindinis pedagogų rūpestis perteikti kiek galima daugiau faktų per minimalų laiką, neeikvojant lėšų ir pastangų. Yra pedagogų, kuriems svarbiausia – ugdyti gerus, save išreiškiančius ir save realizuojančius žmones. Mokinys ugdymo procese yra tik pasyvus klausytojas. Pagrindinis pamokos veikėjas yra tik mokytojas. Jis ruošiasi pamokai, ją išdėsto. Mokiniui tik lieka ją įsiminti ir atgal pateikti žinias mokytojui. Vaikai už kūrybingumą yra baudžiami, o už įsimintą faktą – apdovanojami. Vaikai mokomi tiksliai elgtis, savo minčių garsiai reikšti jie negali. Mokykla mokinį į pasaulį paleidžia „nežinantį ir nuogą“. McGinno (cit. Šorys, 2006) pažymi, jog nūdienos pasaulyje mokykloms keistis tiesiog būtina, nes dabar tik gilinama praraja tarp mokinio ir mokytojo. Kad taip nebūtų reikia kurti kitokį šiuolaikinį mokymą, kurti perspektyvesnę mokyklą, kuri į pasaulį paleistų asmenybę, įsiliejančią į visuomenę, gebančią laisvai elgtis, pačiam priimti sprendimus ir vadovautis pačiu savimi. Ugdymas mokykloje turi būti perorganizuojamas taip, kad mokinys šioje bendruomenėje būtų lygiavertis su pedagogu, galėtų...
Šį darbą sudaro 3704 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!