Šiame darbe siekiama aptarti vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, psichologinius ypatumus. Tai svarbu kiekvienam pedagogui, kad jis gebėtų tinkamai ugdyti vaikus, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių, kurių ugdymo paskirtis – padėti mokiniui lavintis, mokytis pagal gebėjimus, įgyti išsilavinimą ir kvalifikaciją, pripažįstant ir plėtojant jų gebėjimus ir galias (LR Švietimo įstatymas, 2011).
Šiuo metu skiriamos šios vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, grupės: 1) mokiniai, turintys negalių, 2) mokiniai, turintys sutrikimų ir 3) mokiniai, turintys mokymosi sunkumų.
1. MOKINIAI, TURINTYS NEGALIŲ. Šiai grupei priskiriami mokiniai, turintys raidos, sensorinių, fizinių funkcijų ir kitų sveikatos sutrikimų, kurių kilmė gali būti biologinė (pedagoginėmis priemonėmis pašalinti priežasčių neįmanoma). Šie sveikatos sutrikimai trukdo pažinti, tyrinėti aplinką, siekti akademinių žinių, trikdo socialinę, emocinę bei asmenybės raidą. Šiai grupei priskiriami mokiniai, turintys:
◦ Intelekto sutrikimą;
◦ Regos sutrikimą;
◦ Klausos sutrikimą;
◦ Kochlearinius implantus;
◦ Judesio ir padėties bei neurologinių sutrikimų;
◦ Įvairiapusių raidos sutrikimų;
◦ Kurčneregystę;
◦ Kompleksinių ir kitų negalių.
1.1. MOKINIŲ, TURINČIŲ INTELEKTO SUTRIKIMŲ PSICHOLOGINIAI YPATUMAI. Intelekto sutrikimas – tai protinių gebėjimų nukrypimas nuo normos, sukeliantis elgesio,emocijų bei socialinio prisitaikymo sutrikimų.“ (Ališauskas, 2002, p.7). „Protinis atsilikimas pasireiškia iki 18 metų amžiaus“ (Hallahan, Kauffman, 2003, p.122).tai substanciniai trūkumai, turintys įtakos dabartiniam asmens funkcionavimu ir pasireiškia daug mažesniu už vidutinį intelekto funkcionavimu, esant ribotiems dviejų ar daugiau sričių adaptacijos įgūdžiams, tokiems, kaip: komunikavimo, savęs priežiūros, gyvenimo šeimoje, socialiniais, bendruomeninio gyvenimo, kryptingumo, sveikatos priežiūros ir saugumo, funkcinių mokomųjų dalykų, laisvalaikio ir darbo. Šis sutrikimas pasireiškia iki 18 metų amžiaus (Hallahan, Kauffman, 2003). Sutrikimo laipsniai nežymus, vidutinis, žymus ir labai žymus (Ambrukaitis, 2003). Intelekto sutrikimą galima konstatuoti tik esant šiems trims požymiams: 1) organinis ar funkcinis CNS pažeidimas; 2) pažintinės veiklos surikimas; 3) negrįžatamas (pastovus) pažintinės veiklos sutrikimo pobūdis.
Vaikams, turintiems intelekto sutrikimą būdingas adaptyvaus elgesio sutrikimas bent keliose iš šių sričių:
• Komunikacija;
• Savitvarka;
• Buities, socialinių, sveikatos ir saugumo įgūdžiai;
• Laisvalaikio leidimas;
• Savireguliacija ir veiklos organizacija;
• Akademinių žinių taikymas kasdieniniame gyvenime.
Psichologinės ypatybės.Sutrikmusios intelekto...
Šį darbą sudaro 4604 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!