Naudota literatūra...........................................................................................................
Priedai ...........................................................................................................................
Kiekvienas amžiaus tarpsnis turi tipiškų bruožų, kurie ilgainiui kinta, suteikdami elgesiui naują formą. Tarp vieno ir kito tarpsnio įsiterpia perėjimo fazė. Kai vieni psichikos ypatumai pasidaro nebe tokie reikšmingi, atsiranda kiti, ir jiems tenka pagrindinis svoris asmenybės struktūroje. Šiame kitimo procese svarbų vaidmenį atlieka vyraujanti vaiko veikla, naujas tos veiklos turinys, nauji santykiai su suaugusiais, naujos protinės išgalės perdirbti gautą patyrimą. Pereinant iš vaikystės į jaunystę tokia fazė yra paauglystė.
Moksleivių, iškrentančių iš nuoseklios švietimo sistemos iki 16 metų, tolesnis mokymasis daugelyje šalių tampa nacionaline problema, nes jų švietimą reglamentuojančiuose dokumentuose yra fiksuojamas asmenų mokymasis iki 16 metų. Svarbiausia užduotis yra analizuoti šią problemą kaip sisteminį bei kintantį procesą, įvertinti priežastis, priverčiančias asmenį palikti mokyklą, nes daugelis paauglių šį sprendimą priima ne iš karto, o po daugelio besikartojančių nesėkmių situacijų, besitęsiančių mokykloje ne vienerius metus. Amerikiečių mokslininkas J. D. Finn (1989) pažymi, kad anksti palikusių mokyklą moksleivių padėtį reikėtų vertinti kaip švietimo sistemos ir asmenybės nesėkmę, nes tokiems jaunuoliams nepavyko pasiekti pagrindinių reikalavimų, kurie būtini norint adaptuotis šiuolaikinėmis gyvenimo sąlygomis.
Paauglystė – yra jautriausias periodas, lemiantis didelius pokyčius mažojo žmogaus fizinio ir emocinio vystymosi sferoje. Nesiimant efektyvių intervencijos priemonių prieš šiame amžiaus tarpsnyje pasireiškiančius nežymaus elgesio, emocijų, socialinio bendravimo sutrikimus, jie jaunystės laikotarpiu perauga į grėsmingus socializacijos sutrikimus, pasireiškiančius agresija prieš visuomenę (nusikalstamumas) arba prieš save (savižudybės, savęs naikinimas psichoaktyviomis medžiagomis). Apie tai daug kalbama ir rašoma. Tačiau diskusijose dažniausiai akcentuojamas tik pats faktas ir jo mąstai, pamirštant, kad yra kita pusė – šį reiškinį lemiantys veiksniai.
1.1. Paauglystės laikotarpio psichologinė charakteristika
Apie paauglystę kalbama, kad tai sudėtingas psichinės raidos laikotarpis, paženklintas audromis ir stresais. Daugiausia sunkumų kyla tuomet, kai aplinkiniai, ypač tėvai, pervertina fiziškai anksti subrendusio paauglio gebėjimus, ir fizinis vystymasis atitrūksta nuo psichinės raidos.
Paauglio reakcija į fizinį brendimą.
Paauglys suvokia, kad jo kūno pokyčiai yra greitai pasibaigiančio tapsmo suaugusiuoju požymiai. Jis...
Šį darbą sudaro 7885 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!