1. Tyrimo tikslas. Išsiaiškinti tarpusavio santykius 4 klasės mokinių kolektyve sociometriniu metodu.
2. Tyrimo metodas. Eksperimentas.
Kartais vaikams būna sunku susirasti draugų, nes yra uždaresni nei kiti vaikai, kartais jie jaučia, kad išsiskiria iš kitų vaikų, yra kitokie ir dėl to nesusidraugauja su bendraamžiais. O kartais vaikams gali būti sunku susirasti draugų, kai jie persikelia gyventi į naują vietą.
Užsibrėžto tikslo siekiau eksperimentiniu metodu.
Tyrimo metu norėjau išsiaiškinti, kokie tarpusavio santykiai vyrauja tarp 4 klasės mokinių ir koks klasės mikroklimatas. Norėjau sužinoti, ar klasėje yra mėgstamų vaikų, ar yra lyderių. Galbūt esama vaikų, kurie yra draugų atstumtieji.
Tyrimą atlikau Šiaulių „Saulės“ pradinės mokyklos 4c klasėje.Tyrime dalyvavo 5 mergaitės ir 5 berniukai.
Pedagogikos mokslas, mokykla, spręsdama visuomenės suformuluotus asmenybės ugdymo tikslus ir uždavinius, siekia tobulinti pedagoginį procesą, kurio paskirtis – ugdyti jaunąją kartą. Bendravimas – būtina žmogaus egzistavimo sąlyga. Bendravimui būdinga atranka suformuoja įvairių santykių spektrą: nuo aktyvaus siekmo bendrauti su konkrečiais asmenimis iki ne mažiau aktyvaus siekimo išvengti bet kokių ryšių su jais (Švietimo reforma ir mokytojų rengimas: aktualijos ir perspektyvos, 2000).
Kiekviena asmenybė yra ne tik visuomeninė, bet ir individuali būtybė. Nuo pat gimimo vaikas esti individas, prisitaikęs prie socialinio vystymosi ( Z.Zazzo, 1960). J.Pestalocis, L.Vygotskis pabrėžė vaiko santykį su aplinka. Pati žmogaus prigimtis reikalauja socialinių egzistavimo sąlygų, o asmenybės raida prasideda atsiradus poreikiams save išreikšti ir tyrinėti.
Vaiko poreikis bendrauti ir tyrinėti atsiranda labai anksti, jau antrą, trecią gyvenimo mėnesį. Psichologai Z.Froidas, H. Spenceris klasifikuodami poreikius, bendravimo poreikį nukeldavo į antrą, trečią ar net ketvirtą vietą. Dabartiniai psichologai (A.Reberis, A.Bandura) poreikį bendrauti laiko vieną iš pagrindinių socialinių poreikių, kuris reiškiasi kūdikystėje ir ypač išryškėja vaikystės ir paauglystės metais.
Bendraudamas vaikas užmezga įvairius kontaktus, kurie priklauso ir nuo to vaiko galimybių, ir nuo kitų vaikų. Tik būdamas kolektyvo ir grupės narys – žmogus gali visapusiškai, harmoningai vystytis, save išreikšti (Švietimo reforma ir mokytojų rengimas: aktualijos ir perspektyvos, 2000).
Vaikų...
Šį darbą sudaro 1196 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!