Tarp grupės narių visada susiklosto tam tikri tarpusavio santykiai – simpatijos, antipatijos, neutralus požiūris vienų į kitus ir pan. Tai taip pat turi didelę įtaką bendro darbo sėkmei. Šiam bendravimo aspektui tirti ir analizuoti paprastai pasitelkiamas sociometrijos metodas.
Sociometrija – tai vienas iš populiariausių grupės tyrimo metodų. Sociometrija – tai grupės narių bendravimo (interakcijų) ir tarpusavio santykių įvertinimo metodas. Ji gali būti dvejopa.
2. Simpatijų ir antipatijų grupėje matavimas.
Pirmasis sociometrijos variantas leidžia įvertinti grupės narių vaidmenį sprendžiant kokią nors konkrečią problemą.
Tokį nesudėtingą tyrimą gali atlikti kiekvienas, stebėdamas grupę kartu dirbančių žmonių.
Pats paprasčiausias variantas – kiekvieną žmogų pažymėti apskritimu ir, kai jis ima kalbėti, brėžti brūkšnelį tame apskritime. Taip galima įvertinti, kuris daugiausiai kalbėjo.
Sudėtingesnis variantas – kai rodyklėmis žymima, kas su kuo bendrauja.
Gauta sociograma – tai grupės susirinkimo „žemėlapis“.
Antrasis sociometrijos variantas,kurį pasiūlė Dž. Moreno 1934 m. yra vertingas,nes leidžia įvertinti tarpasmeninių santykių būklę grupėje, kurie niekur neužregistruoti, niekieno nereikalaujami vykdyti, o atsiranda emociniu kontaktu metu.
Šio tyrimo tikslas buvo nustatyti grupės tarpusavio santykius, išsiaiškinti, kas klasėje yra lyderiai, mėgstamieji, priimtieji, izoliuotieji, atstumtieji. Nustačius grupės lyderius galima į juos orientuotis siekiant vienaip ar kitaip paveikti grupės narius. Kita situacija su grupės izoliuotaisiais ir atstumtaisiais. Tai rodo, kad šis asmuo (asmenys) nesilaiko bendrų grupės normų, tikslų, elgesio standartų. Atstumtasis asmuo dažnai atmeta grupės nuomonę bei daromą jam įtaką.
Sociometriniam tyrimui buvo pasirinkta Aukštadvario vidurinės mokyklos 9 klasės mokiniai. Šią grupę sudaro 14 mokinių, iš kurių 7 vaikinai ir 7 merginos. Šios klasės mokiniai, pasak mokyklos direktoriaus pavaduotojos ir klasės auklėtojos, yra pažangūs, pakankamai aktyvūs mokyklos gyvenime, draugiški. Tyriamųjų amžius 16 – 17 metų.
II Metodika
Pagrindiniai duomenys. Tyrimo eiga. Tyrimą atlikau mokykloje, kurią esu baigusi, todėl direktoriaus pavaduotoja ir mokytoja mielai man sutiko padėti, neiškilo jokių problemų, todėl pakako apsilankyti ir veina kartą. Kaip jau minėjau, šiam tyrimui pasirinkau 9 klasės mokinius, kurių paprašiau pagalbos. Tyrime dalyvavo iš 14...
Šį darbą sudaro 1233 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!