Nuo tų laikų, kai buvo parašytas pirmas pažymys, prasidėjo ginčai dėl jų naudojimo (Arends, 1998). Vertinimas – labai svarbi ugdymo proceso dalis. Haltono švietimo taryba (JAV) išskyrė efektyvių mokyklų bruožus, kur vienas jų – dažnas mokinių rezultatų tikrinimas ir vertinimas (Stoll, Fink, 1998).
Jau kelinti metai Lietuvoje vyksta diskusijos apie mokinių mokymosi rezultatų vertinimą. Diskutuoja ne tik pedagogai, bet ir tėvai, švietimo srities specialistai. Diskusijos vyksta radijo ir televizijos laidose, spaudoje. Kalbama apie tai, jog dabartinė vertinimo sistema, keičiantis visai ugdymo sistemai: ugdymo turiniui, mokymo programoms, mokymo metodams ir kt., nebeatlieka savo funkcijų. Vertinamos tik mokinių žinios, konkretūs mokymosi rezultatai, o mokinių pastangas, individualią pažangą labai sunku įvertinti pažymiu. Pažymys dažnai būna ne tik neinformatyvi, bet ir subjektyvi vertinimo išraiška, labai priklausanti nuo mokytojo objektyvumo, nuotaikos, mokinių elgesio, klasės mokymosi lygio ir dar daugelio kitų priežasčių. M. Fullan knygoje „Pokyčių jėgos“ (1998) teigia, kad šiomis sudėtingomis, nuolatinių permainų sąlygomis yra labai svarbu sukurti ir atrasti geriausius būdus ne tik mokyti, bet ir įvertinti. Vertinimas turi turėti grįžtamąjį ryšį.
Pradinėse klasėse jau senokai atsisakyta vertinti pažymiais, naudojamas idiografinis vertinimas, tačiau ir čia mokytojai, mokiniai ir jų tėvai, susiduria su įvairiomis problemomis: kai kuriose mokyklose pažymius pakeitė raidės, buvo naudojami netgi įvairūs simboliai, piešiniai, kitose – išsamūs mokinio pasiekimų aprašai, recenzijos. Ir vieni, ir kiti dažnai nėra tinkamai naudojami, nėra gerai suprantami nei mokiniams, nei jų tėvams. Mokytojai ne visada išsamiai išaiškina tėvams ir vaikams ženklų prasmę, tėvai nemoka susieti ženklo su vaiko pasiekimais, vaikams sunku adekvačiai įvertinti savo pažangą. Mokinių pasiekimų aprašai, manau, yra informatyvi priemonė, tačiau reikalaujanti iš mokytojo daug laiko sąnaudų, ne visi tėvai turi laiko studijuoti išsamius aprašus. Didelė klaida daroma, jei aprašomi tik pasiekimai, nenurodant mokymosi sunkumų, neįsisavintų temų ir pan. Tėvai galvoja, jog vaikui gerai sekasi mokykloje, jo pasiekimai geri ir po kurio laiko, įvardinus mokymosi sunkumus, tėvai...
Šį darbą sudaro 5135 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!