1. Marketingo aplinkos pažinimas
Marketingo aplinka – tai visuma išorinių veiksnių, tiesiogiai ir netiesiogiai darančių įtaką įmonės veiklai, jos marketingo sprendimams. Marketingo aplinkos pažinimas – tai nuolatinis informacijos rinkimas ir analizė, siekiant aptikti ir įvertinti svarbius pokyčius ir tendencijas, kurios gali paveikti įmonės marketingo ar ir visą verslo strategiją.
Analizuojant marketingo aplinką skiriama mikro ir makroaplinka. Mikro aplinkos komponentai, kaip ir makro aplinkos, įtakoja įmonės marketingo veiklą, tačiau jų įtaka yra tiesioginė, gana aiškiai apčiuopiama ir suvokiama, labiau „operatyvinio“ pobūdžio, kai tuo tarpu makroaplinkos komponentų kaita formuoja ilgalaikes verslo, vartojimo tendencijas, o jų sąlygoti pokyčiai formuoja naujus verslo būdus, vartojimo įpročius, jų įtaka yra ilgalaikė ir strategiškai svarbi. Jei įmonė ir pati gali gana sėkmingai daryti įtaką marketingo mikroaplinkos elementams, tai mikro aplinkos įtakoti praktiškai neįmanoma, jei įmonė nepasiūlo rinkai iš esmės naujų produktų ar poreikių tenkinimo būdų.
Marketingo mikroaplinka – tai visuma jėgų, tiesiogiai darančių įtaką įmonės marketingo veiklai. Marketingo aplinkos elementai yra šie:
• tiekėjai,
• marketingo tarpininkai,
• konkurentai,
• vartotojai,
• kontaktinės auditorijos (arba įtakos grupės).
Marketingo makroaplinkos elementai yra šie:
• mokslinė – technologinė aplinka,
• ekonominė aplinka,
• demografinė aplinka,
• socialinė – kultūrinė aplinka,
• politinė aplinka,
• etinė aplinka,
• gamtinė aplinka.
2. Įmonės marketingo aplinkos ir marketingo valdymo rūšys
Planuodama marketingą įmonė turi prognozuoti aplinką, kadangi ji turi didelę įtaką produktų vystymosi raidai. 1.1 paveiksle pateikiami veiksniai, turintys įtakos marketingo strategijai.
2.1.
Pasinaudodama šia sistema, įmonė stebi savo marketinginę aplinką ir prisitaiko prie jos. Ji taip pat turi orientuotis į savo vidinė aplinką – prekybos pobūdį, tiekėjus, konkurentus ir įvairias interesantų grupes bei mikroaplinką. Įmonė turi įvertinti ir atsižvelgti į visas šias marketingo aplinkos jėgas ir įtakos faktorius plėtodama marketingo strategiją bei užtikrindama sėkmingą produktų pasiūlą rinkoje.
3. Rinkos galimybių analizė ir marketingo tyrimai
Aktyvus ir visa apimantis šiandieninio marketingo pobūdis reikalauja adekvačių strateginių ir taktinių metodų bei priemonių įmonėje taikymo. Marketingo veikla savo prigimtimi visada susieta su konsensuso radimu gamintojo ir vartotojo...
Šį darbą sudaro 2839 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!