Komunikacija – žmonių ryšys, bendravimas. Bendraujant atsiranda aktyvi informacija, kuri reikalinga žmonių ryšiams palaikyti. Tai žinios, perduodamos vienų asmenų kitiems žodžiu arba žiniasklaidos priemonėmis: per spaudą, radiją, televiziją, kiną, kompiuterių tinklus.
Komunikacija gali būti verbalinė ir neverbalinė. Verbalinė - vyksta tada, kai komunikuojama kalbos simboliais žodžiu ir raštu. Neverbalinė – informacijos perdavimas vaizdais – gestais, mimika, tam tikrais įvaizdžiais.
Efektyvi komunikacija yra dvipusė komunikacija, t.y. dvipusis procesas, turintis grįžtamąjį ryšį. Viena iš pagrindinių efektyvios komunikacijos sąlygų – mokėjimas klausytis ir teisingai pateikti savo mintis.
Formalios komunikacijos santykiai yra realizuojami komunikacijų tinkle, kurį lemia formali organizacijos struktūra. Formalus (oficialus) organizacinis bendravimas – tai finansinė apskaita, memorandumai, politika ir tt.
Paprastai komunikacijos vyksta horizontaliai – informacija perduodama ir priimama tame pačiame hierarchiniame lygyje, bei vertikaliai – tarp skirtingų hierarchinių lygių.
Vertikaliai informacija komunikuojama dvejopai:
• Informacija perduodama iš vadovų pavaldiniams – „komunikacija žemyn“;
• Informacija perduodama iš pavaldinių vadovams – „komunikacija aukštyn“.
Organizacijos bendravimas gali būti neformalus (neoficialus).
Neformalus organizacijos bendravimas vyksta organizacijos viduje neoficialiai. Neformaliame bendravime akcentuojami žmonės ir jų asmeniniai santykiai.
Daugiausia kitiems organizacijos nariams būtinos informacijos sukuria vadovas. Pagal savo padėtį organizacijoje pats vadovas yra vienas iš svarbiausių komunikacijos centrų organizacijoje.
Vadybos teorija dar pateikia šiuos komunikacijos principus:
Išbaigtumas, glaustumas, adresuotumės, konkretumas; aiškumas, tikslumas, padorumas.
Nagrinėjant technišką komunikacijos proceso pusę, skiriamos šios informacinės technologijos: asmeninis pokalbis, pokalbis telefonu, elektroninis paštas, laiškas, tarnybinis pranešimas (raštu) ir suvestinė (ataskaita).
Vidinė komunikacija
Vidiniai komunikacijai realizuoti gali būti naudojamos įvairios komunikacijos priemonės:
1. Vidiniai informaciniai leidiniai
2. Skelbimų lentos
3. Vizualinės prezentacijos
4. Darbuotojų susirinkimai
5. Darbuotojų mokymo programos
6. Renginiai neformalioje aplinkoje.
Išorinė komunikacija
Kuo didesnė organizacija, tuo plačiau ji susijusi su išorine aplinka. Planinga veikla ryšių su visuomene srityje leidžia išlaikyti palankų organizacijos įvaizdį. Priklausomai nuo esamos situacijos bei organizacijos tikslų, išorinėje komunikacijoje gali būti panaudojama visa eilė komunikacijos priemonių. Valdžios institucijos, strateginiai klientai ir verslo partneriai, savivaldos organai, šakinės asociacijos ir net šalia organizacijos įsikūrę gyventojai. Išorės komunikacijos metodai ir priemonės:
1. Susitikimai su...
Šį darbą sudaro 896 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!