Kiekviena ugdymo institucija yra kaitos vienetas, atsakingas už ugdymą. Tikruosius ugdytinių ir pedagogų, kurie stengiasi susidoroti su išorės reikalavimais ir vidaus spaudimu poreikius, geriausiai gali suprasti ir patenkinti brandi organizacija. Organizacijos brandumas pasireiškia tuo, kad žmonės joje suvokia būtinybę keistis ir yra sutapatinę save su organizacija, bei joje vykstančiais procesais. Tačiau tai įmanoma tik tada, kai atsižvelgiama į skirtingas visų organizacijos narių perspektyvas, mokomasi bendradarbiavimo, o konfliktais naudojamasi kaip proga mokytis ir augti. Kaita, anot F. Fullan (1998) yra mokymosi procesas, priklausantis nuo praktinių potyrių, grįžtamojo ryšio ir dialogo, taip pat nuo vis didėjančio dalyvių skaičiaus. Ugdymo institucija yra „atvira sistema“. Pokyčiai vienoje organizacijos dalyje dažnai juntami ir kitose dalyse. Kaitos procesai yra sisteminiai. Pavyzdžiui pradėjus diegti naują į vaiką orientuotą ugdymo technologiją, gali pasikeisti ne tik žmonių bendravimo būdai pačioje organizacijoje, bet ir normos, vertybės, kurios reguliuoja elgseną. Keičiasi organizacinė struktūra, tapdama lėkštesne. Atsiranda komandos, labai atsakingai vertinančios savo indėlį į bendros vizijos įgyvendinimą. Problemos ir ugdymo organizacijos gyvavimo, veiklos klausimai sprendžiami projektiniu būdu, kai į veiklą įtraukiami visi organizacijos nariai. Vadovybė pasitraukia iš kontroliuojančios pozicijos ir tampa daugiau ekspertuojančia bei prognozuojančia ir koordinuojančia jėga. Ypač tai svarbu ugdymo institucijoms, nes jos turi pirmosios suvokti ir priimti neišvengiamos kaitos dėsningumus, kadangi ugdo būsimosios, nuolat kintančios visuomenės narius.
Apie naują besiformuojantį organizacinės struktūros komandinį modelį ir projektinę veiklą kalbama tiek užsienio edukologų, vadybos specialistų darbuose, tiek Lietuvos mokslininkų darbuose.
Komandų kūrimas, anot P. Jucevičienės (1998), yra viena iš kertinių.organizacijos vystymo strategijų. Kartais organizacijos teigia, kad jose egzistuoja komandinis darbas, nors tai tebūna atskirų darbo grupių veikla. Plėtojant danų patirtį, ugdymo įstaigose taikoma ir projektinė veikla, projektų metodas.
Metodas: Mokslinės literatūros analizė.
Komandą galėtume apibrėžti kaip efektyvią darbo grupę, kurios pagrindiniai principai – bendradarbiavimas ir tarpusavio pagalba. Kiekvienas komandos narys atlieka konkretų vaidmenį komandos veikloje bendrai užduočiai atlikti. Kiekvienas žmogus komandoje turi ir lyderiavimo ir...
Šį darbą sudaro 2852 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!