2. Atpažinimas ir atgaminimas, kaip du įsimintinos medžiagos aktualizavimo būdai, daugiausia yra tirti atskirai, skirtingų autorių ir skirtingomis metodikomis. Tuo tarpu jų santykis tomis pačiomis sąlygomis ir tos pačios medžiagos atžvilgiu yra nepakankamai išaiškintas.
1. Gauti faktinės medžiagos apie tai, kaip ir ką atgamina suaugę normalūs žmonės, suvokę realistiškai pavaizduotų objektų įvairiai organizuotas grupes.
2. Nustatyri, kaip vaizdinės medžiagos atgaminimas priklauso nuo jos objektyvios organizacijos (ryšių tarp vaizduojamų objektų pobūdžio).
3. Tirti tos pačios vaizdinės medžiagos atgaminimo ir atpažinimo ypatumus.
4. Aiškinti laiko intervalo, praėjusio iki atgaminimo, įtaką vaizdinės medžiagos atgaminimo kokybei.
Šių klausimų tyrimui buvo sumanyti du eksperimentai. Pirmuoju eksperimentu buvo aiškinamos prasmingų, bet tarpusavyje nesusijusių atvaizdų netarpiško atgaminimo ir tų pačių atvaizdų atpažinimo charakteristikos.
Antruoju eksperimentu tirtas siužetinių paveikslėlių atgaminimas po įvairių laiko intervalų (iš karto ir po paros).
Abiejų eksperimentų netarpiško atgaminimo rezultatų palyginimas turėjo parodyti atgaminimo būdų ir rezultatų priklausomybę nuo įsimenamos vaizdinės medžiagos objektyvios organizacijos. Abu eksperimentai atlikti su tais pačiais tiriamaisiais.
I eksperimentas
Tyrimo metodika:
a) tiriamųjų grupė:
ją sudarė 19 – 29 metų žmonės, tarp kurių buvo 80% studentų ir 20% dirbančiųjų, baigusių vidurines, specialiąsias bei aukštąsias mokyklas. Iš viso ištirta 40 žmonių.
b) eksperimentinė medžiaga:
ją sudarė tam tikri matricų tipo vizualinių stimulų rinkiniai. Vizualiniai stimulai buvo gerai žinomų aplinkos objektų kontūriniai piešiniai. Kiekvienas rinkinys susidėjo iš 9, trimis eilėmis išdėstytų ir tarpusavyje nesusijusių atvaizdų. Iš viso buvo paruošta 10 rinkinių su skirtingų objektų atvaizdais. Eksponavimo patogumui buvo naudojami šių stimulų rinkinių diapozityvai.
c) tyrimo eiga:
1. Po komandos „Dėmesio!“ ekrane 5 sek. Demonstruojamas atitinkamas stimulų rinki-
nys.
2. Tuoj po ekspozicijos tiriamasis žodžiu vardija matytus objektus, parodydamas, jei
prisimena, ir jų vietą tuščios matricos langeliuose.
3. Kai jis daugiau atgaminti nebegali, jam pateikiama 18 kortelių su atskirų objektų pie-
šiniais.Tarp jų būdavo ir 9 kątik matyto rinkinio atvaizdai.
4. Tiriamajam siūloma išrinkti korteles su jam demonstruotų objektų atvaizdais ir su-
dėstyti jas į atitinkamus tuščios matricos langelius. Jei tiriamasis prisimena tik patį at-
vaizdą,...
Šį darbą sudaro 1279 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!